2013. április 1., hétfő

Fonott kalács

Fonott kalács 


Régóta gondolkodtam rajta, hogy milyen jó lenne saját készítésű fonott kalácsot enni:) de ez maradt gondolati szinten:) Aztán csatlakoztam az "F" betűs közösségi oldalon egy kenyérsütős csoporthoz, és ott Húsvét előtt szebbnél szebb csodás fonott kalácsok fotóit tették fel a felhasználók:) úgyhogy gondoltam na itt az ideje belevágok én is:-)
Egyszerű négyes fonással készítettem el, a 6-oshoz nem mertem hozzáfogni. A recept is a csoportból van, sajnos nem tudom hogy kié pontosan, de köszönet érte, mert tökéletes:) 







Hozzávalók:
50 dkg liszt
5 dkg vaj
4 evőkanál cukor
3 dl tej
2,5 dkg friss Budafoki élesztő
1/2 tk. só
a lekenéshez 1 dl tej

Az élesztőt 1 kanál cukorral felfuttatok, a maradék cukrot a többi hozzávalóval elkeverem. Ha felfutott az élesztő, hozzáadom a lisztes vajas keverékhez és bedagasztom. A tésztát lefedve egy órát kelesztem. Ha letelt az idő, a tésztából 8 egyforma gombócot formálok. Az első gombócot kettéveszem, és két hosszú rudat sodrok belőlük, majd az alábbi video szerint megfonom a kalácsot: 

Kalácsfonás

A többi tésztával is ugyanígy járok el, ebből a mennyiségből 4 kis kalácsot kapok. 
Sütőpapíros tepsire helyezem őket, lekenem némi tejjel a tetejüket és 35 fokra előmelegített sütőbe teszem a kalácsokat 20 percre. 




Utána 180 fokra kapcsolom a sütőt, a sütő aljába kis sütőtálba vizet helyezek és a középső rácson pirosra sütöm a kalácsokat. Időnként kiveszem és megkenem őket tejjel. 





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.