2013. április 13., szombat

Kókuszkocka

Kókuszkocka

Az alábbi tészta egy kevert tészta, ami egyébként a hagyományos kókuszkocka kicsit átalakított, tojásmentes verziója. Anyu sokat csinált ilyet, ő két tojást adott hozzá, én ezt elvettem az eredeti receptből, és helyettesítettem némi keményítővel és több folyadékkal. Valamint kevesebb lisztet tettem hozzá (eredetileg 40 dkg kell bele) mert tönkölyből csináltam.
Ez a tészta nemcsak kókuszkocka, de akár más bedobálós süti (meggyes, szilvás pite) alapja is lehet vagy akár a méteres kalács tésztája is készülhet ebből. 
Ha kakaós alapot szeretnénk, akkor a lisztből két kanálnyit elveszünk és pótoljuk 2 kanál keserű kakaóporral.

Tészta hozzávalói:
35 dkg tönkölyliszt 
csipet só
3 evőkanál méz
20 dkg barnacukor
1 tk. étkezési keményítő (nálam dr. Oetker féle)
8 dkg vaj (laktózmentes)
3 dl  laktózmentes tej 
1 sütőpor

Csokimázhoz
Először ezt készítem el, hogy legyen ideje kihűlni, mire szükség lesz rá:)
Hozzávalói
12 kanál víz, 12 kanál cukorral felfőzve, abba 8 csapott ek. keserű kakaóport elkeverek,és hozzáteszek még 8 dkg vajat, elkeverem. (kicsit hígabbnak kell lennie mint a "rendes" csokimáznak hogy könnyen bele lehessen forgatni a kockákat). Aztán félreteszem. 

Ezenkívül kell még: 2 zacskó kókuszreszelék

A tejet, a vajjal és a mézzel együtt langyosra melegítem. Én mikroban szoktam. A cukrot, sót, lisztet, sütőport és a keményítőt összekeverem, majd a nedves hozzávalókhoz hozzáöntöm szép apránként és robotgéppel simára kevertetem. Sütőpapíros tepsibe teszem, nálam egy 25x35-ös tepsibe kerül a massza, majd 180 fokon tűpróbáig sütöm. Általában 30-40 perc kell neki, középső rácson. Ha hűlt kicsit, kiborítom a tésztát a tepsiből, majd ha teljesen kihűlt, akkor felszeletelem. 

Beforgatom a csokimázba, majd a kókuszreszelékbe. 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.