2014. január 13., hétfő

Gluténmentes magkeverékes zsemle

Gluténmentes magkeverékes zsemle


A következő zsemlét egy lisztkeverékből sütöttem, melynek a neve Old Miller's Special. Nagyon finom, puha, még a nem gluténérzékeny férjem is megevett kettőt belőle :-)




A recept a zacskón található, minden változtatás nélkül készítettem el, pontosan követve az utasításokat, illetve annyit módosítottam hogy kevesebb sót tettem bele. 

Hozzávalók
250 gramm Old Miller's Special lisztkeverék
5 gramm só
10 gramm burgonyapehely
20 ml olaj
250 ml víz
4 gramm fiber husk
7 gramm cukor
10 gramm friss Budafoki élesztő
tetejére: magkeverék

A langyos vízben az élesztőt a cukorral felfuttattam, amíg ez dolgozott, a szárazanyagokat elkevertem. Hozzáadtam az élesztőt, és az olajat, és robotgéppel kidolgoztattam, ezután olajos kanállal megformáztam a zsemléket, bagettformába tettem, tetejüket bevágtam és megszórtam némi magkeverékkel. Ezután kb. 30 percet kelesztettem és 200 fokra előmelegített sütőbe tettem ( a sütőbe került egy kistepsi vízzel is), ahol kb. 35 percet sültek.




3 megjegyzés:

  1. Köszönöm ezt a receptet. Nagyon finom lett. A zacsin lévő recept sajnos nem sikerült jól, de így nagyon jól fel tudom használni a maradék old miller's lisztet.

    VálaszTörlés
  2. Kedves Eszter! Örülök hogy sikerült:-) ez már elég régi recept, elképzelhetonek tartom, hogy azóta esetleg a gyártó változtatott a csomagolason lévő recepten. De az szuper hogy így végül sikerült:-)

    VálaszTörlés
  3. Kedves Eszter! Örülök hogy sikerült:-) ez már elég régi recept, elképzelhetonek tartom, hogy azóta esetleg a gyártó változtatott a csomagolason lévő recepten. De az szuper hogy így végül sikerült:-)

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.