2014. március 1., szombat

Glutén-, tej-, tojásmentes almás táska

Glutén-, tej-, tojásmentes almás táska

Volt itthon alma....annyi nem volt hogy elég legyen egy nagy tepsi pitéhez...és hát én édes kelt tésztát szerettem volna...imádom a túrós batyut, de a túróról csak álmodozom....így aztán almás táska, batyu készült. 

Az alapötletet  kedves P. Betti adta megint, az ő receptje alapján fogtam hozzá, aztán persze megint variálás lett belőle, mert én  más liszttel csináltam, így aztán más mennyiséggel, mert a másik liszthez persze megint nem annyi kell, meg egy kicsit ebből, meg abból... stb., szóval ez sült ki a végén. 




És ahogy készítettem:

Hozzávalók: 
  • Töltelékhez: 8 db alma hámozva, reszelve, fahéj, + 1 ek. cukor. Ezt én fedő alatt lepároltam hogy ne áztassa el a tésztát. Hagytam kihűlni.

A tésztához:
  • 28 dkg Nutri-free Mix Per Pane liszt (lehet hogy kell még adni hozzá formázás során, nekem ennyi elég volt, 25 dkg-val kezdtem de úgy nagyon kezelhetetlen volt a tészta). 
  • 3 dkg friss Budafoki élesztő
  • 3 csapott evőkanál cukor ( több kell mint más lisztből készült tésztába, mert a Nutri alapból sós kicsit, só nem is került bele!!! )
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 200 ml víz
  • 1 evőkanál burgonyapehely
  • 1 kockacukor az élesztőhöz
  • 3 evőkanál kukoricaolaj (de ez lehet olvasztott margarin is)
  • 1 mokkáskanál reszelt bio citrom héja (Aldi-ban általában kapni mindig, én ott szoktam venni).
Ezekből Mrs. Bosch tésztát dagasztott....figyelni kell az állagát..amikor nagyjából összeállt a tészta, saját kézbe vettem a formázást, picit lisztes kézzel golyót formáztam. 
Ragadós volt a tészta de így a jó.
Ezután rizslisztes lapon kinyújtottam, és a kést is rizslisztbe kicsit megforgattam, amivel aztán kockákra vágtam a tésztát. Közepére almatölteléket helyeztem és borítékszerűen felhajtottam. A tetejét nem csomóztam meg mint a batyunál szokás, mert nem lehet csomózni, elszakad a tészta, olyan lágy. Aztán egy órát meleg helyen letakarva kelesztettem. 

A sütőbe vízzel teli kis edényt helyeztem és 180 fokra előmelegítettem. Olvasztott vajjal lekentem a batyukat, de nagyon vékonyan!! és betoltam a sütőbe. 30 percig sültek középső rácson. 

Nagyon puha, nagyon finom, ajánlom kipróbálásra. :-)










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.