2014. április 30., szerda

Epres pudingos és diós-lekváros linzerkosárka - tej tojás és gluténmentesen

Epres pudingos és diós-lekváros linzerkosárka  - tej tojás és gluténmentesen

Annyira bevált a mandulás linzertészta, hogy egyet gondoltam és kosárkát csináltam belőle. Mivel tojáshabos diósat én nem ehetek így másképp csináltam, de így is nagyon finom.  Mivel eperszezon van és nálunk is volt itthon, így epres kosárka is készült.  Nekem 20 db kosárka formám van, ehhez a tésztamennyiség felét használtam fel.  A tészta másik feléből pedig kekszet sütöttem.

Hozzávalók a tésztához:
  • ·                     20 dkg Nutri-free Mix Per Dolci süteményliszt
  • ·                     10 dkg mandulaliszt (vagy darált mandula)
  • ·                     8 dkg porcukor
  • ·                     15 dkg bio növényi tejmentes margarin (esetemben ez most Biopont-os volt, de aki érzékenyen reagál a szójalecitinre, használjon LIGA-t, mert abban nincsen). 
  • ·                     1 csomag vaníliás cukor
  • ·                     1 biocitrom lereszelt héja
  • ·                     1 tojásnak megfelelő Loprofin tojáspótló ( 1 ek. négy kanál vízben elkeverve)
  • ·                     1 mk. sütőpor

A lisztet a mandulával, a porcukorral, a citromhéjjal, vaníliáscukorral és a sütőporral alaposan elkevertem, hozzáadtam a kockára vágott margarint, robotgéppel elkezdtem dagasztatni, majd hozzáadtam a tojáspótlót is. Mikor szép egynemű tésztát kaptam, leállítottam  Mrs. Bosch-t és kézzel gombócot formáztam a tésztából. Pici lisztet nekem még kellett hozzá adni, de nem sokat adtam hozzá a tészta lágy maradt. Ezután 1 órára hűtőbe tettem. 

Ezen kívül a diós kosárkához:
  • ·         3 evőkanál darált dió
  • ·         3 evőkanál porcukor
  • ·         és annyi rizstej, hogy a dió és a porcukor összeálljon
  • ·         bio citrom reszelt héja
  • ·         szilvalekvár
  • ·         aprított mandulaszeletek

A gyümölcsös kosárkához:
·         vaníliapuding
·         rizstej (amennyit a puding ír)
·         piros tortazselé
·         pár szem eper

A keksz díszítéséhez:
·         LIDL étcsoki (tej és gluténmentes)
·         darált mandula

Elkészítés:
A diós kosár:  Ehhez a diót a porcukrot és a citromhéjat elvegyítettem a rizstejjel. A formákat kikentem ecsettel vékonyan margarinnal, a tésztát kinyújtottam, majd a kosárkát lefelé borítottam és kiszúrtam vele egy tésztadarabot, ezt belenyomkodtam a formába.  Utána tettem egy mokkáskanálnyi lekvárt az aljába erre a diótölteléket és a lap-mandulát.  180 fokon 20 percig sütöttem. Kihűlés után óvatosan kivettem a formából.
A gyümölcsös kosár:  Megfőztem a vaníliapudingot és hagytam kihűlni. A formákat kikentem, a kinyújtott tésztát kiszaggattam majd belenyomkodtam a formába. Hagytam így üresen megsülni, úgy  hogy sütéskor az aljába szórtam néhány babszemet nehezéknek, különben felpúposodna a tészta. Kb. 20 perc kellett neki, 180 fokon.
Hagytam kihűlni, kivettem a formából majd megtöltöttem a pudinggal, rátettem a megmosott epret és lecsorgattam a felfőzött tortazselével.
A kekszek: tésztát kinyújtottam, majd kiszaggattam, 12 perc alatt a 180 fokos sütőben készre sütöttem. Kihűlés után vízgőz felett felolvasztottam az étcsokit belemártottam a kekszeket majd a darált mandulába is belenyomtam.


A pudingos sütit jól lezárt dobozban tartsuk hűtőben (már ha nem fogy el rögtön) a többit csak jól záródó dobozban J szobahőmérsékleten. Jó étvágyat! J









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.