2014. május 25., vasárnap

Lecsó - a kedvenc

Lecsó

Itt a nyár….és én újabban futok. Tegnap reggel is így tettem….elindultam, jöttek az illatok, az akác, a rózsa…majd megcsapott az egyik házból kiszivárgó, épp készülőben lévő lecsó illata…na ott volt végem…de ez nem volt elég, ahogy futottam tovább megint…máshol is lecsó készült…tegnap egész nap ezután ácsingóztam…eddig bírtam…a  ma reggeli futásom után irány a piac…bevásároltam és megcsináltam. A kedvencem amúgyis, nyaranta, hetente  biztosan főzök.

Lehet sült hús mellé, lehet magában, lehet főtt rizzsel tálalni, lehet tojásosan, lehet cukkinivel, padlizsánnal, gombával, szóval csak a fantáziánk szab határt. Én most a legegyszerűbb, alaplecsót készítettem, nekem már ez elég volt a boldogsághoz J

Hozzávalók:
  • ·        2 szelet húsos házi szalonna (ha nincs bacon is jó)
  • ·        2 nagy fej hagyma
  • ·        8 db nagy édes paprika
  • ·        6 db közepes érett lédús paradicsom
  • ·       


A vöröshagymákat megtisztítottam, és apróra vágtam, a paradicsomot paprikát megmostam, és kockára vágtam őket (és kicsumáztam). A szalonnát felkockáztam és a zsírján kisütöttem, a sült szalonnát kiszedtem és félretettem. A hagymát üvegesre pároltam a zsíron, majd hozzáadtam a paprikát, és kislángon lefedve félpuhára pároltam. Ezután beletettem a paradicsomot is, megsóztam átkevertem, felforraltam és kislángon lefedve addig főztem, míg elfőtte a levét, kb. 20 percig kell főnie. Sem vizet, sem pirospaprikát nem adok hozzá. És ennyi, kész is. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.