2014. május 11., vasárnap

Sonkás kifli tej-tojás és gluténmentesen

Sonkás kifli – tej tojás és gluténmentesen

Nekiveselkedtem a kiflinek, a recept a jól bevált NF-Farmo LP kombó, most olyan arányokkal, amennyi volt itthon, a Farmo pont elfogyott, 80 grammnyi volt a zacskóban…kis puffasztott amaránttal dúsítva, és máshogy is kelesztettem.

Hozzávalók 8 db kiflihez:
·        170 gramm NF Mix Per Pane kenyérliszt
·        80 gramm Farmo LP Low Protein liszt
·        1 evőkanál burgonyapehely
·       12 gramm friss budafoki élesztő
·        3 gramm só
·        kis cukor (minimális)
·        2 csapott tk. puffasztott amaránt
·        225 ml kézmeleg - langyos víz (kicsit többet tettem bele)
·        1 tk. citromlé
·        2 ek. kukoricaolaj

Töltéshez:
·        sonka (nem zsíros)
·        paradicsomszósz
·        Violife szelet sajt (egy szelet elég, vékony csíkokra vágtam)
·        a tetejükre rizsliszt, olaj és dekorsó

A szokásos módon Mrs. Bosch segítségével tésztát dagasztatok, kicsit lágyabb a tészta a több víztől, de nem kell megijedni, rizslisztes kézzel megformázom mikor már nagyjából egynemű, és letakarva egy órát kelesztem a keverőtálban meleg helyen. Mikor megkelt, rizslisztezett deszkán kör alakúra nyújtom (a nyújtót is lisztezem) és nyolc egyenlő részre vágom. Vékonyan lekenem paradicsompürével, arra teszem a sonkát, rá a sajtot és a háromszöget óvatosan feltekerem (olajos kézzel de csak kicsit legyen olajos a kezünk). A képen még nyújtás előtt a megkelt tészta, a formája azért ilyen mert a tálból így borítottam ki :-). 



A kifliket sütőpapíros tepsibe teszem, lekenem, kis rizsliszttel leszórom, és negyed órát hagyom még kelni, majd 190 fokos gőzös sütőben készre sütöm. Mikor majdnem kész leszórom maggal és dekorsóval.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.