2014. június 1., vasárnap

Almás pite glutén tej és tojásmentesen

Almáspite - glutén tej és tojásmentesen 

Ez volt az a süti, ami a legjobban hiányzott, mióta diétázom, és többször próbáltam, hiába, nem sikerült a tejföl hiánya miatt. Aztán egyet gondoltam, és a réteges linzert  (itt a recept ) begyúrtam, hátha ebből sikerül végül...hát sikerült. :-) A nyújtás iszonyú nehéz, nem is nagyon bírtam vele, mert ez egy nagyon lágy tészta, de nem akartam túllisztezni, hogy maradjon olyan jóízű amilyen szokott. Egy tésztasimító henger volt a segítségemre. :-) 

Na írom is hogyan készült:

Hozzávalók:

  • 30 dkg Nutri-free Mix Per Dolci süteményliszt, plusz a nyújtáshoz
  • 10 dkg darált mandula vagy mandulaliszt (nálam mandulaliszt volt itthon)
  • 8 dkg porcukor
  • 1 közepes biocitrom lereszelt héja
  • fél zacskó sütőpor
  • 6 evőkanál mandulás rizstej (Bio Bridge-t használtam szokás szerint)
  • 12 dkg Vita d'or margarin vagy zsír
  • 1 evőkanál Loprofin tojáshelyettesítő por 4 ek. vízben feloldva 
  • a töltelékhez: másfél kg alma, fahéj és 2 kanál cukor + NF gluténmentes zsemlemorzsa (vagy más, amilyen van otthon)

Az almával kezdtem, megmostam, meghámoztam daraboltam és lereszeltem, Mrs. Bosch segítségével. Egy magas falú edénybe beletettem, hozzáadtam a cukrot és a fahéjat, és fedő alatt kislángon lepároltam. Ezt félretettem, hogy kihűljön.



A kimért lisztet elkevertem a sütőporral, a mandulaliszttel, porcukorral, hozzáadtam a megmosott citrom lereszelt héját, a kockára vágott zsiradékot, a tojáshelyettesítőt, és a 6 evőkanál mandulás rizstejet. Géppel egynemű tésztává dagasztattam majd kézzel tésztagombócot formáztam. A hűtőbe tettem egy órára. Amikor már hideg volt a töltelék is, kivettem a tésztát, 2 felé vettem. Picit állni hagytam majd lisztezett deszkán nyújtottam az első lapot...nem nagyon akarta az igazságot, ezért félig kinyújtottam utána a simítóhengerrel belesimítottam a kivajazott és lisztezett tepsibe. Szórtam rá gm zsemlemorzsát rásimítottam az almatölteléket....megint megszórtam morzsával, majd a maradék tésztagombócot kinyújtottam, derelyevágóval felcsíkoztam és a süteményre tettem....ez is jó kis játszós feladat volt :-) 

180 fokra előmelegített sütőben 35 percig sütöttem.









1 megjegyzés:

  1. Köszi a receptet, ki fogom próbálni, mert én is nagyon szeretem az almáspitét.

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.