2014. június 18., szerda

Borsóleves - glutén nélkül

Borsóleves - glutén nélkül

A ma délelőttöm a főzésen kívül borsófejtéssel telt, jó kis pepecs meló, dehát most van borsó, be kell spájzolni télire, így aztán a zöldségestől felvásároltam egy kisebb mennyiséget :D és nekiálltam kifejteni....majd anyu is beszállt és Gergő is. Gondoltam ha már van friss borsó akkor legyen leves is rögtön. Semmi különleges nincs ebben a receptben, hagyományos borsólevest főztem, csak annyi a különbség, hogy nem búzaliszttel szórom le a megpárolt zöldséget, hanem rizsliszttel. :-)




Hozzávalók:


  • 60 dkg fejtett friss átmosott zöldborsó
  • 5 szál fehérrépa (nagy)
  • 7 nagyobb sárgarépa
  • 4 db kockára vágott újkrumpli 
  • petrezselyemzöld
  • zellerzöld
  • kicsi darab apró kockára vágott zeller
  • 1 db paradicsom (kicsi)
  • 1 db paprika
  • 1 evőkanál rizsliszt
  • pirospaprika
  • bio Alnatura gm ételízesítő (vagy más is lehet csak gluténmentes legyen erre figyelni kell)
  • némi olaj
  • 2,5 liter víz 

A zöldségeket megtiszítottam, átmostam és kockára vágtam. A zöldborsóval együtt egy fazékba tettem, annak az aljára kevés olajat löttyintettem....bekapcsoltam a gázt, az edényt lefedtem és lassú tűzön minimális vizet rálöttyintve félig megpároltam a zöldségeket időnként átkeverve.


 Mikor már félig puhák voltak, leszórtam a rizsliszttel, átkevertem, majd a pirospaprikával, megint átkevertem és felöntöttem vízzel. 



Beletettem a petrezselyemzöldet, a paprikát, paradicsomot, besóztam, felforraltam, majd forrás után kislángon 30 perc alatt készre főztem. 

Cukrot én sosem teszek bele, de van aki úgy szereti, lehet bele tenni, nálunk nem kerül bele. :-) így is nagyon finom. 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.