2014. június 16., hétfő

Cseresznyés gombóc glutén tej és tojásmentesen

Cseresznyés gombóc glutén tej és tojásmentesen

Az alábbi gombóc eredetijét kedves Betti barátnémnél láttam, és annyira megtetszett már fotó alapján, hogy gyorsan hozzáfogtam én is. Persze nálam majdhogynem semmi nem volt itthon azokból a hozzávalókból, amikből ő készítette, így helyettesítettem, de az arányokon lényegesen nem változtattam, illetve több olaj került bele véletlen.  Leírom én hogyan készítettem:

Hozzávalók 9 db-hoz:


  • 60 gramm Nutri-free Mix Per Pane liszt
  • 30 gramm Farmo LP Low Proteine liszt 
  • 40 gramm burgonyapehely
  • 20 gramm kukoricaliszt 
  • 2 gramm só (mert a Nutri sós)
  • 1,5 dl víz
  • 1 tojásnak megfelelő Loprofin tojáspótló kikeverve 4 kanál vízzel, ebből másfél kanálnyit tettem bele
  • 1,5 kanál olaj
  • Nutri-free Pan Gratti zsemlemorzsa és margarin
  • ezenkívül: cseresznye, cukor és negyed mokkáskanál mézes fűszerkeverék
Ezt összegyúrta Mrs. Bosch, szép egynemű gombóc lett belőle, rizslisztezett lapon kinyújtottam, közben tettem fel vizet főni. 9 szem cseresznyét félbevágtam, kimagoztam, és a kockákra vágott tésztára helyeztem. Erre tettem a cukorral kikevert fűszerkeveréket. Gombócot formáltam és a forrásban lévő vízbe helyeztem őket. Amikor feljöttek a gombócok a víz tetejére onnan számítva még 6-7 percet főttek. Míg készültek egy serpenyőben a vajon lepirítottam a zsemlemorzsát, amikor kész volt megcukroztam és félretettem. A kifőtt gombócokat beleforgattam a cukros morzsába és tálaltam. 











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.