2014. június 22., vasárnap

Pizza sonkás-kukoricás feltéttel

Pizza sonkás-kukoricás feltéttel

Figyelem!! Ez a recept nem gluténmentes!!!! Laktózmentes ugyan, de búzalisztből készült! 

Gluténmentes pizza recept is van a blogon, ami  ITT  található. 

A kisebbik fiam nagy meserajongó.....és most éppen Bori meséi a kedvenc....az egyik epizódban pizzát sütöttek...ő pedig jött, hogy anya süssünk pizzát. Egy kedves ismerősöm pizza tészta receptjét vettem elő, ez jól bevált, és nekifogtunk, Gergő is segített. 

Hozzávalók:
(egy nagy gáztepsihez)


  • 50 dkg liszt
  • 1 dl víz
  • 1 dl tej (én laktózmenteset használtam)
  • 1 dl olaj
  • 3/4 evőkanál só (csapott legyen csak...szűkebben mérve jobb a tészta)
  • 1 dl sör (én ezt mindig buborékos ásványvízzel helyettesítem)
  • 25 gramm friss Budafoki élesztő
Feltéthez: paradicsompüré, apróra vágott sonka, csemegekukorica és sajt

A lisztet a sóval elkeverem, az élesztőt a tejes vízben felfuttatom, az olajat és a buborékos vizet összekeverem. A felfutott élesztőt beleöntöm a lisztbe, hozzáadom a buborékos vizes - olajos keveréket és bedagasztom. Én először géppel kezdtem, aztán megéreztem a semmihez sem fogható búzás kelt tészta illatot...kikapcsoltam a gépet és kézzel dagasztottam tovább egészen addig amíg elvált az edény falától. Lágy, igazi huppogós, gazdag, illatos kelt tésztát kaptam....amit aztán pár percig még a kezemben tartva szagolgattam, ha már enni nem tudom. De csodás élmény volt így is. Kárpótolt. :-) 

Egy órát letakarva kelesztettem, majd széthúzkodtam a tésztát nagyjából és egy nagy gáztepsibe tésztasimító hengerrel belesimítottam (előtte vékonyan kikentem a tepsit), kb. fél cm-es legyen a tészta. Lekentem bio paradicsompürével és 200 fokos sütőben 12 percet elősütöttem. Ezután rátettem a feltétet, és további 15-20 percet sült, addig amíg a sajt megpirult a tetején. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.