2014. június 21., szombat

Pizzás tekercs - tej tojás és gluténmentesen

Pizzás tekercs tej tojás és gluténmentesen 

A jól bevált kenyerem tésztájából készítettem el ezt a péksütit. Nagyon finom, puha csigákat kaptam, még a férjem is azt kérdezte a kóstolás után hogy ehet -e még egyet. 

Hozzávalók: 
(14 db tekercshez)
  • 200 gramm Nutri-free Mix Per Pane liszt
  • 50 gramm Farmo LP Low Protein liszt
  • 240 ml langyos víz (esetlegesen 5 ml-t még elbír, ha szükséges ez dagasztáskor derül ki)
  • 1 teáskanál útifűmaghéj (én Finax-ot használtam)
  • 4 gramm só
  • 1 evőkanál burgonyapehely
  • 1,5 dkg friss Budafoki élesztő + egy kockacukor
  • 3 evőkanál kukoricaolaj
  • 1 csapott evőkanál puffasztott amaránt
  • kevés bazsalikom  és oregano a tésztába
  • a töltelékhez: bio, fűszeres paradicsompüré (én DM-eset használok)
  • Violife pizzasajt
A szokásos módon kelt tésztát dagasztattam a géppel, mikor már nagyjából összeállt, onnantól kezdve kézzel dagasztottam tovább, míg teljesen elvált a tészta az edény falától....enyhén ragacsos tésztát kapunk, de úgy jó. Ezután egy órát letakarva kelesztettem szobahőmérsékleten (nálunk ilyenkor nyáridőben 25 fok körül van a konyhában).

Rizslisztes lapon kinyújtottam, lekentem paradicsommal, ráreszeltem a Violife-és felcsavartam, úgy mint a kakaóscsigánál szoktam. Ez egy viszonylag nehézkes feladat mert nagyon puha a tészta, a kezem is rizslisztes volt és a lap is, másképp nem fog menni. Ezután hagytam még kicsit pihenni a tésztát majd felvágtam kb. 2 cm-es karikákra és sütőpapíros tepsibe tettem. Nagyon vékonyan leolajoztam a széleit, épp csak érje, majd betoltam a 185 fokos sütőbe, 15 perc után reszeltem a tetejére még Violife-ot, majd felcsavartam a sütőt 195 fokra és készre sütöttem. Kb. 30 perc kell neki összesen. 






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.