2014. augusztus 5., kedd

Áfonyás tigrismuffin glutén tej és tojás nélkül

Áfonyás tigrismuffin glutén tej és tojás nélkül 

A vasárnapi gyümölcsvásárlásból még maradt egy doboz áfonya a hűtőben. Gondoltam készítek belőle egy egyszerű muffint, ami gyorsan megvan, mert ma is nagyon meleg napunk van. A szokásos mandula-alapú tésztából készítettem, ez nagyon bevált. 


Hozzávalók:

A  tésztához 8 db muffinhoz:
  • 90 gramm mandulaliszt
  • 80 gramm Nutri-free Mix Per Dolci gluténmentes liszt
  • 70 gramm Nutri-free Mix Per Pane gluténmentes liszt
  • 100 gramm kristálycukor
  • 100 ml víz
  • 50 ml almalé
  • 1 löttyintésnyi vaníliakivonat
  • 20 gramm Vitador gm és tejmentes margarin
  • fél csomag sütőpor
  • 20 szem mosott áfonya
Pluszban még: 
  • csapott kanál jó minőségű holland kakaópor
  • 10 ml almalé
A tetejére:
  • porcukor 
  • citromlé
  • áfonya
A tészta hozzávalóiból egyszerű kevert tésztát készítettem. Kipapírozott muffinformába tettem egy-egy kanállal, bele  2-3 szem áfonyát, majd még egy-egy nagy kanál tésztát a tetejükre. A maradék tésztába belekevertem a kakaóport és az almalevet majd mindegyikre tettem belőle egy-egy kanállal. 180 fokra előmelegített sütőben 30 perc alatt megsütöttem. 

Amikor kihűlt a tetejére porcukorral elkevert citromléből készült mázat tettem és megdíszítettem áfonyával. 






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.