2014. augusztus 21., csütörtök

Csokis pöfeteg glutén tej és tojás nélkül

Csokis pöfeteg  glutén tej és tojás nélkül 

Elkészítettem ennek a kedvencnek a mentes változatát.
Az alapötletet Barbi Konyhája blogjáról vettem.
A mennyiségeken keveset változtattam.

Hozzávalók: 


  • 150 gramm jó minőségű étcsokoládé (Fin Carré, Bellarom) 
  • 120 gramm gluténmentes liszt, nálam ez 80 gramm Nutri-Free Mix Per Pane és 40 gramm Mix Per Dolci lisztből állt
  • 1 teáskanál sütőpor
  • 80 gramm Vitador margarin 
  • 4 kanál Bio Bridge rizstej
  • 150 gramm cukor 
  • 30 gramm kakaópor (Holland kakaó)
A forgatáshoz: 5 dkg cukor és 5 dkg porcukor

A szárazanyagokat összekevertem, a csokit felolvasztottam, a margarint is.
A tejet és  a margarint elkevertem, beleöntöttem a lisztes keverékbe, elkevertem egy kanál segítségével, majd hozzáadtam a csokit. Kikevertem, majd 1 órára letakarva hűtőbe tettem. Utána gombócokat formáltam, belehempergettem a cukorba majd a porcukorba és 175 fokos sütőben 12-15 perc alatt készre sütöttem. 
Tapasztalat: elég neki a 12-13 perc. Ha tovább sütjük nagyon ellapulnak. 











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.