2014. augusztus 16., szombat

Kakaós csíkos kalács glutén laktóz és tojásmentesen

Kakaós csíkos kalács glutén laktóz és tojásmentesen

Kicsit hűvösebb van odakint, gondoltam sütni kellene egy kalácsot. Na és a minap vettem a fiúknak az egyik szupermarketben egy nagyon gusztusos kalácsot. Én sajnos nem ehetek belőle. A neten nézelődtem mikor szembejött velem Gabicsek cifra kalácsa. Gondoltam, mi lenne ha ezt sütném meg gluténmentes verzióban. Hamarjában hozzá is fogtam igaz, nekem nem volt itthon joghurtom, így tejföl került bele a joghurt helyett.



Hozzávalók:
  • ·         35 dkg Nutri-free Mix Per Pane
  • ·         5 dkg Farmo Lp low Protein
  • ·         fél csomag friss Budafoki élesztő
  • ·         70 ml Joya mandulás rizstej
  • ·         60 ml langyos víz (amennyit felvesz)
  • ·         110 gr laktózmentes tejföl (spar free from)
  • ·         5 dkg laktózmentes vaj vagy 3,5 dkg Vitador tejmentes margarin
  • ·         4 púpos ek. cukor
  • ·         1 cs. vaníliás cukor
  • ·         kevés olaj (ez nem a tésztába kell majd hanem a gyúrás végén)
  • ·         2 evőkanál holland kakaópor + 3 ek víz és 1 teáskanál olaj

Tetejére: olaj vékonyan, plusz 2 kanál tej és cukor

Sütési hőfok: 180 fok
Sütési idő: 45-50 perc
Sütőforma mérete: 25x10x8 cm







A tészta száraz hozzávalóit kimértem és összekevertem. A mandulás rizstejet meglangyosítottam beleöntöttem a száraz keverékbe, és bekapcsoltam Mrs. Bosch-t. Ezután apránként hozzáadtam a vizet, a tejfölt és  a vajat, addig dagasztattam míg szép egynemű tészta lett belőle. Amikor készen volt és kissé ragacsos állagú de már elvált az edény falától, olajos kézzel kerek tésztagombócot formáltam és ketté vettem. Az egyikhez hozzátettem a kakaóport a vizet és az olajat…majd egynemű tésztává dagasztattam a géppel. Ezután a sima és a kakaós tésztagombócot is kétfelé vettem, tehát lett két db fehér és két darab kakaós gombócom. Fogtam egy nagy tálcát, sütőpapírt tettem rá, és leszórtam vékonyan kukoricaliszttel (nem volt itthon rizsliszt) rátettem a sima tésztát és kinyújtottam, félretettem. Még egyszer megismételtem a sütőpapíros mutatványt, ezúttal egy kakaós tésztával, miután kinyújtottam ráborítottam a sima tésztát és az egészet megfordítottam, hogy alulra kerüljön a sima, felülre a kakaós. Ezután hosszában feltekertem, mintha kakaóscsigát vagy bejglit csinálnék. Félretettem. A másik két tésztagombóccal ugyanígy jártam el. Ezután egymás alatt átfontam őket, ezzel akadt kis gond, mert azért kissé szakadt a tészta, hellyel-közzel sikerült majd még gyakorlom. Tiszta konyharuhával lefedtem és másfél órát kelesztettem kb. 26 fokos konyhában. Ezután vékonyan lekentem olajjal és 180 fokra előmelegített sütőbe tettem, 35 percet sült így, 20 perc után lekentem tejjel és cukorral megszórtam, majd kivettem a formából 35 perc után és forma nélkül még 10 percet sült. 






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.