2014. augusztus 26., kedd

Stromboli tej tojás és gluténmentesen

Stromboli tej tojás és gluténmentesen

A minap nézelődtem a neten, és megakadt a szemem ezen a recepten, nagyon megtetszett, gondoltam megpróbálom. A sima kenyértésztámat csináltam meg annyi módosítással, hogy kevés fűszert adtam hozzá, majd az eredeti recept szerint hajtogattam. 

A töltelék: bármi mással lehet tölteni (nemcsak amivel most én töltöttem) ami otthon van, lehet alsó rétegbe hagymát is tenni, én most ezt elhagytam, vagy spenótos alappal, brie sajttal, vagy bármilyen más sajtokkal, túrós, tejfölös töltelékkel, szalámival vagy akár bolognai raguval, a variációk száma végtelen.


Hozzávalók a tésztához: 
  • 250 gramm Nutrifree Mix  Per Pane kenyérliszt
  • 3 gramm só
  • 1 evőkanál burgonyapehely
  • 1 evőkanál puffasztott amaránt
  • 220 ml víz (kézmeleg)
  • 2 ek. olívaolaj
  • 1,2 dkg friss Budafoki élesztő
  • minimális cukor az élesztőhöz 
  • kevés bazsalikom és oregánó 
A belevaló:
  • Alnatura bio paradicsomszósz
  • Délhús gm és lm karajsonka szeletek
  • Füstölt sonka szeletek
  • morzsolt csemegekukorica
  • violife növényi sajt 
Élesztőt a vízben cukorral felfuttattam, addig a száraz hozzávalókat kimértem elkevertem. Összeöntöttem, Mrs. Bosch bedagasztotta, majd félkészen hozzáadtam az olajat, és addig dagasztattam míg elvált az edény falától. Letakarva 3/4  órát kelt a konyhában. 

A sonkát hosszúkásra vágtam, a sajtot is. 
A megkelt tésztát egy sütőpapírra borítottam, kinyújtottam, a széleit bevágtam, a közepére paradicsomszószt kentem, rátettem a sonkát egy sorban, arra a füstölt sonkát, majd még egy réteg karajsonka került rá, arra pedig a kukoricát. Felhajtottam a bevágott részeket hagytam kb. 5 percet pihenni, majd beemeltem sütőpapírostól a gáztepsibe. Lekentem olajjal, megszórtam még kevés fűszerrel és 190 fokos sütőben 30 percig sült (középső rácson) majd 200 fokon még 15 percet. 


















Forrás: Stromboli



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.