2014. november 17., hétfő

Sertéspörkölt alaprecept

Sertéspörkölt alaprecept

Sokat gondolkoztam rajta, hogy van -e helye ennek a blogban, aztán úgy döntöttem, igen, mert mindig vannak fiatal kezdő háziasszonyok és bizony nem egyszer jött már ilyen kérdés, "hogyan készítsem el, milyen kockát tegyek bele?" ....na én ilyenkor néztem nagyot, ugyanis a pörköltbe semmilyen kocka nem kell. Másba sem....de pörköltbe sem. Sosem teszek. Úgyhogy egyet gondoltam, és úgy döntöttem leírom én hogy készítem. A férjem szerint a világ legjobb pörköltje. 






Hozzávalók 4 főre:


  • másfél kg csont nélküli sertéshús (nálam ez általában áll: karajból és combból vegyesen)
  • kukoricaolaj vagy zsír (zsírt csak akkor használok ha van házi, amúgy inkább az olaj)
  • 2-3 jó nagy fej vöröshagyma
  • 1 nagy vagy két kicsi paradicsom
  • 1 nagy édespaprika
  • pirospaprika
  • fél csapott evőkanál só
  • bors
  • kevés Szárika (de nem mindig szükséges - függ a paradicsomtól-paprikától mennyire ízes) (a szárika bátran használható mert nátrium-glutamát mentes ) vagy vegeta egy mokkáskanálnyi

A húst megmosom és kis kockákra vágom. A vöröshagymát megtisztítom, megmosom, majd apróra vágom. A paradicsomot és paprikát szintén mosom és négyrét vágom. 
A zsiradékon a vöröshagymát üvegesre pirítom, ráteszem a húst és hagyom hogy jól átfehéredjen mindenhol, kevergetem egy darabig így, majd rászórom a pirospaprikát, elkeverem és felöntöm vízzel. Sózom borsozom, fűszerezem, hozzáadom a paprikát és paradicsomot is, majd felforralom és fedő alatt puhára főzöm. Időnként az elfőtt levét pótolom. 
Akkor van kész, amikor már a hús jó puha és a pörkölt jó szaftos, sűrű. 

Tésztával, tarhonyával tálalom. 
Magamnak gluténmentes tésztával. 

Megjegyzés: csirkepörkölt ugyanígy készíthető. 

Fotók csirkepörkölt: 











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.