2014. december 8., hétfő

Mézeskalácsházikó tej tojás és glutén nélkül

Mézeskalácsházikó tej tojás és glutén nélkül 




Elkészült az idei mézeskalácsházunk is.
Egy gramm búzaliszt sem volt itthon, és a férjem azt mondta, csináld meg gm lisztből, úgy legalább Te is megeheted. Így aztán a jól bevált NF lisztből készítettem. 
A díszítést dr. oetker díszítő cukormázzal csináltam, az allergéninfo alapján az is mentes  A receptje megegyezik a sima mézeskalácsom receptjével, csak ezt most teljes egészében Nutrifree mix per Dolci liszttel készítettem, hogy jobban tartson és tovább is sült, hogy keményebb legyen (és így is viszonylag puha lett, ami okozott némi nehézséget az összeállítás során. Nem került bele darált mandula és Farmo LP Low protein liszt sem. Kicsit több zsiradékot is igényelt, nagyjából egy púpos evőkanállal többet tettem bele. Az elemeket olvasztott cukorral ragasztottam össze, majd az illesztések mentén került rá a vastag fehér cukormáz.
No de inkább leírom pontosan hogyan készült: 

Hozzávalók egy kisebb házhoz: 
(én most ennek a duplájából csináltam mert nagy sablonom van)

  • 500 gramm Nutrifree Mix Per Dolci
  • 100 gramm porcukor
  • 20 gramm szódabikarbóna 
  • 1 púpos (vagy másfél is lehet) kávéskanál Lucullus mézesfűszer keverék 
Ezeket szárazon alaposan elkeverni. Ezután: 
  • 22 dkg akácmézet
  • 7 dkg (+ egy evőkanál még (nem olvasztva) Vitador margarinnal összemelegíteni. 


Vigyázat forró lesz!! - majd ezután összevegyíteni őket és robotgéppel kikevertetni. Közben apránként adagoltam még hideg vizet hozzá míg jól gyúrható tésztát nem kaptam. Ezután pihentettem,majd nyújtottam és szaggattam. 160 fokos sütőben 15 percig sütöttem a lapokat. 
Az összeállításhoz cukrot olvasztottam és miután teljesen kihűltek ragasztottam. Majd ezután díszítettem dr. oetker cukormázzal.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.