2015. január 17., szombat

Csokoládéval töltött kalács tej tojás és gluténmentesen

Csokoládéval töltött kalács tej tojás és gluténmentesen 


A gőzgombóc és a bejgli nagyon jól sikerült ebből a tésztából, ezért ezt vettem alapul a mai kalács elkészítésénél. 




  • 300 gramm gluténmentes kelt tésztához való liszt, nálam ebből 250 gramm Nutrifree Mix Per Pane és 50 gramm Farmo LP Low Protein innen: Egészségmarket
  • 13 gramm élesztő
  • 2 evőkanál cukor
  • 200 ml folyadék (100 ml víz és 100 ml The Bridge rizstej)
  • 2 ek olaj
  • 1/2 csomag van. cukor
  • reszelt citromhéj 
  • 30 ml víz (ezt még dagasztáskor hozzá kell adagolni)
Ezenkívül:
  • 1 üveg Spar Free From tej és gluténmentes csokoládés-mogyorókrém
  • (ha ilyet nem tudunk beszerezni, akkor a DM-ben is kapható, ugyanez az összetételű krém)
  • kevés rizstej és olvasztott LIGA margarin 



Az élesztőt felfuttattam a 200 ml folyadékban kevés cukorral. Addig a száraz hozzávalókat összekevertem. Beleöntöttem az élesztőt majd a robotgéppel dagasztani kezdtem. Fokozatosan hozzáadtam a 30 ml vizet és az olajat. Mikor szépen kidolgozta a tésztát nagyon kevés kb. negyed kanál lisztet adtam még hozzá átgyúrtam és kevés olajat hogy elváljon a kezemtől. A tésztagombócot lefedtem és 40 percig kelesztettem.

Ezután egy kisebb formát kikentem olajjal és leszórtam rizsliszttel. Rizslisztes nyújtódeszkán kinyújtottam a tésztagombócot, lekentem a krémmel és ahogyan a kakaóscsigát, a hosszabbik oldalával feltekertem. Ezután a tetejétől elhagytam kb. 4 cm-et és kettévágtam hosszában a tésztát, majd meg áthajtottam egymáson és egyet csavartam rajta. Ezt Pocak Panna blogján láttam :) bár nekem nem sikerült úgy csavarni :) Belehelyeztem a formába, és hagytam kelni kb. 10 percet. Ezután lekentem a tetejét a melegített rizstejes LIGA-val és 180 fokra előmelegített sütőbe tettem. 35 percet sült, de akkor jó mikor már szép színű a teteje. 







Sütéseimhez a gluténmentes alapanyagokat az Egészség Market biztosítja!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.