2015. február 14., szombat

Fahéjas szívek glutén tej és tojás nélkül

Fahéjas szívek glutén tej és tojás nélkül

A mai recept apropóját a Valentin-nap adta, az eredeti formázás, és a fahéjas tölteléket itt: Aranytepsi blogján találtam, és a kelt tészta receptemből elkészítettem :) 







Hozzávalók a tésztához: (15 db-hoz)


  • 300 gramm gluténmentes liszt 
(ebből nálam 275 gramm NF Mix Per Pane és 25 gramm Farmo LP low Protein). 
  • 13 gr friss Budafoki élesztő
  • 1,5 evőkanál cukor
  • 230 ml folyadék (ebből nálam 130 ml víz és 100 ml Joya mandulás  rizstej)
  • 2-3 evőkanál olaj
  • fél csomag vaníliáscukor 
  • 1 teáskanál vanília kivonat (ha nincs, elhagyható, vagy aroma is használható)
  • 1 citrom reszelt héja

A fahéjas töltelékhez:

  • 4 evőkanál cukor
  • 2 ek. fahéj
  • 1 tk vaníliakivonat
  • 2-3 kanál olaj
Elkészítése: 

A rizstejet és a vizet meglangyosítottam, az élesztőt kis edénybe morzsoltam, egy csipet cukrot szórtam rá, és ráöntöttem a rizstejes vizet. Hagytam dolgozni az élesztőt, addig a szárazanyagokat kimértem és összekevertem. Mikor az élesztő felfutott, hozzáöntöttem a lisztes keverékhez.  Mrs. Bosch elkezdett dagasztani, majd a két evőkanál olajat apránként a tésztához adagoltam.  Enyhén ragadós jó állagú tésztát kaptam. Ruhával letakartam és szobahőmérsékleten  kb. 40 percig kelesztettem. Addigra duplájára is kelt.

Ezután rizslisztes lapon kinyújtottam, lekentem olajjal, leszórtam a töltelékkel és a két végét felcsavartam, a közepéig. Másfél cm vastagra vágtam a tekercseket és az aljukat megformáztam, hogy szív alakú legyen. 




175 fokra előmelegített sütőbe tettem 15 percre, majd kihúztam és lekentem tej+növényi margarin keverékével és még 20 percre visszatoltam a sütőbe a fahéjas szíveket. 




Jó étvágyat! :) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.