2015. február 7., szombat

Fánk tej tojás és gluténmentesen Nutrifree lisztből

Fánk tej tojás és gluténmentesen Nutrifree lisztből 

Fánkot nagyon régen sütöttem, és az is búzás volt. Kicsit tartottam tőle, mert a sütése is macerás, nehogy túlsüljön vagy épp nyers maradjon a tészta....de vettem egy nagy levegőt és bedagasztottam egy kis adag tésztát. 
Nem bántam meg, jó lett igazán!!! és ajánlom mindenkinek kipróbálásra, finom, foszlós puha tésztája van és nem szívta meg magát olajjal, könnyű, ízes fánkok sültek ki. 




Most is a Nutri-free Mix Per Pane és a Farmo LP Low Protein lisztek kombinációt használtam, de csak 25 gramm Farmo került a tésztába. 





Hozzávalók a tésztához:


  • 300 gramm gluténmentes liszt 
(ebből nálam 275 gramm NF Mix Per Pane és 25 gramm Farmo LP low Protein). innen: Egészség Market 
  • 13 gr friss Budafoki élesztő
  • 1,5 evőkanál cukor
  • 220 ml folyadék (ebből nálam 120 ml víz és 100 ml The Bridge rizstej
  • 2 evőkanál olaj
  • fél csomag vaníliáscukor 
  • 1 teáskanál rumaroma
  • 1 citrom reszelt héja
  • Ezenkívül kell még porcukor a szóráshoz és baracklekvár a közepébe
  • kókuszzsír a sütéshez 


Elkészítése: 

A rizstejet és a vizet meglangyosítottam, az élesztőt kis edénybe morzsoltam, egy csipet cukrot szórtam rá, és ráöntöttem a rizstejes vizet. Hagytam dolgozni az élesztőt, addig a szárazanyagokat kimértem és összekevertem. Mikor az élesztő felfutott, hozzáöntöttem a lisztes keverékhez.  Mrs. Bosch elkezdett dagasztani, majd a két evőkanál olajat apránként a tésztához adagoltam.  Enyhén ragadós jó állagú tésztát kaptam. Ruhával letakartam és szobahőmérsékleten  kb. 40 percig kelesztettem. Addigra duplájára is kelt. Ezután kb. egy cm magasra nyújtottam, pogácsaszaggatóval kiszaggattam és a közepükbe mélyedést nyomtam. Egy magasfalú edényben megforrósítottam a kókuszzsírt  és a tetejükkel lefele belehelyeztem a kis fánkokat a forró zsírba. 2 perc alatt kb megsülnek, megfordítottam és a másik felüket is sütöttem. Papírtörlőre szedtem, hagytam picit állni addig sütöttem a többit. Porcukorral és házi baracklekvárral tálaltam. 





Sütéseimhez a gluténmentes alapanyagokat az Egészség Market biztosítja!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.