2015. február 12., csütörtök

Minipizzák glutén tej és tojás nélkül

Minipizzák gluténmentesen

Nagyon megkívántam a pizzát, a fiúk is kértek... egy egészet én nemigen tudok megenni, így minipizzákat formáztam, és két legyet egy csapásra, gluténmentes lisztből a családnak is.
Annyira ízlett a fiúknak, hogy mostmár nem is igen fogok búzás pizzát sütni. Mindent megettek. :) 










Ebből a tésztából készítettem csak dupláztam az adagot, úgy 7 db minipizza jön ki a tésztából plusz még grissinik, vagy kb. 10-12 db minipizza összesen.


Hozzávalók:

  • 450 gramm Nutri-free Mix Per Pane kenyérliszt
  • 70 gramm Farmo LP Low Protein liszt
  • 460 ml víz
  • 4 evőkanál kukoricaolaj
  • 4 evőkanál burgonyapehely
  • 6 gramm só
  • egy csapot tk. cukor
  • 25 gramm friss Budafoki élesztő
  • Alnatura bio paradicsompüré
  • reszelt sajt és Violife
  • apróra vágott sonka
  • kukorica
  • vagy: kolbász, hagyma, paprika, szalonna ki mit szeret :) 

A  szokásos módon az élesztőt felfuttatom a kézmeleg vízben a cukorral. Míg dolgozik, addig a szárazanyagot bekeverem. Hozzáadom az élesztőt, majd robotgéppel elkezdtem dagasztatni. Hozzáadom a 4 evőkanál olajat is szép apránként. Amikor már homogén a tészta, olajos kézzel gombóccá formázom, egészen addig míg elválik az edény falától. 

A tésztából 10-12 gombócot lecsípek, és szétlapítom sütőpapírra helyezem.
Egy nagy gáztepsibe egyszerre öt fér be. Duplájára kelesztem így letakarva a tésztát. Ezután lekenem  a paradicsommal, ráteszem a többi feltétet és 185 fokra előmelegített sütőben 25 perc alatt megsütöm. 









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.