2015. március 26., csütörtök

Diós ikercsigák vaníliapudinggal glutén tej és tojásmentesen


Diós ikercsigák vaníliapudinggal glutén tej és tojásmentesen 

Az alábbi csigák ötletét itt, Barbi Konyhája oldalán találtam. 
Nagyon megtetszett, már a formája is, és hogy dióval van töltve :) imádom a diót, a lekvárt is, van is saját készítésű baracklekvárom, így elkészítettem.
A tészta nem az oldalról van, hanem a jól bevált kelt tésztámat használtam picit több cukorral mint eddig. 
Ez a tészta nagyon bevált, nem változtatok, már eleget kísérleteztem :)
Nagyon gyorsan kelt a tészta, és picit lágyabb mint eddig mert véletlenül 20 ml vízzel többet zuttyantottam bele. De ez nem rontotta el. :) 






Hozzávalók: 
  • 300 gramm gluténmentes kelt tésztához való liszt, nálam ebből 250 gramm Nutrifree Mix Per Pane és 50 gramm Farmo LP Low Protein
  • 13 gramm friss Budafoki élesztő
  • 2,5 evőkanál cukor
  • 200 ml folyadék (100 ml víz és 100 ml Joya mandulás rizstej)
  • 2 ek olaj
  • 1/2 csomag van. cukor
  • reszelt citromhéj 
  • 30 ml víz (ezt még dagasztáskor hozzá kell adagolni)

A töltelékhez
  • 3 ek baracklekvár
  • 6 evőkanál darált dió
  • 6 csapott evőkanál porcukor (a dióval elkeverem a porcukrot)

Ezenkívül:
  • 900 ml Joya mandulás rizstej 
  • 3 kanál cukor
  • 1 csomag vaníliás pudingpor (dr. oetker)
  • 1 kiskanál vaníliás cukor
A tetejére: 

  • 3 ek Joya mandulás rizstej és 
  • 1 tk Vitador margarin összemelegítve

Elkészítése: 

Az élesztőt felfuttattam a 200 ml folyadékban kevés cukorral. Addig a száraz hozzávalókat összekevertem. Beleöntöttem az élesztőt majd a robotgéppel dagasztani kezdtem. Fokozatosan hozzáadtam a 30 ml vizet és az olajat. Mikor szépen kidolgozta a tésztát nagyon kevés kb. negyed kanál lisztet adtam még hozzá átgyúrtam és kevés olajat hogy elváljon a kezemtől. A tésztagombócot lefedtem és 40 percig kelesztettem.




Ezután rizslisztes nyújtólapon kinyújtottam, lekentem baracklekvárral, megszórtam a porcukros dióval jó alaposan, és feltekertem félig, majd a másik oldalát is. Hagytam 2 percet pihenni majd felvágtam és sütőpapíros tepsibe tettem a csigákat.











Lekentem a tetejüket, és az oldalukat is, majd 175 fokra előmelegített sütőben 35-40 perc alatt készre sütöttem. Félidőben lekentem újból. 

Míg sültek, elkészítettem a pudingot, és a kisült sütik mellé forrón tálaltam. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.