2015. március 14., szombat

Pudingos csigák tej tojás és gluténmentesen

Pudingos csigák tej tojás és gluténmentesen

Az alábbi süteményt Moha Konyha oldalán, itt találtam és nagyon megtetszett, így elkészítettem a mentes változatát :) 

Nagyon finom, puha sütemény, érdemes kipróbálni. 






Hozzávalók: 

  • 300 gramm gluténmentes kelt tésztához való liszt, nálam ebből 250 gramm Nutrifree Mix Per Pane és 50 gramm Farmo LP Low Protein
  • 13 gramm friss Budafoki élesztő
  • 2 evőkanál cukor
  • 200 ml folyadék (100 ml víz és 100 ml Joya mandulás rizstej)
  • 2 ek olaj
  • 1/2 csomag van. cukor
  • reszelt citromhéj 
  • 30 ml víz (ezt még dagasztáskor hozzá kell adagolni)
Ezenkívül:


  • 4 dl Joya mandulás rizstej 
  • 3 kanál cukor
  • 1 csomag vaníliás pudingpor (dr. oetker)
  • 1 kiskanál vaníliás cukor
A tetejére: 

  • 3 ek Joya mandulás rizstej és 
  • 1 tk Vitador margarin összemelegítve

Elkészítése: 

Az élesztőt felfuttattam a 200 ml folyadékban kevés cukorral. Addig a száraz hozzávalókat összekevertem. Beleöntöttem az élesztőt majd a robotgéppel dagasztani kezdtem. Fokozatosan hozzáadtam a 30 ml vizet és az olajat. Mikor szépen kidolgozta a tésztát nagyon kevés kb. negyed kanál lisztet adtam még hozzá átgyúrtam és kevés olajat hogy elváljon a kezemtől. A tésztagombócot lefedtem és 40 percig kelesztettem.

Elkészítettem a pudingot a szokásos módon és habverővel keverve kihűtöttem nagyjából, majd félretettem. 


Ezután egy normál kerek kapcsos tortaformát kibéleltem sütőpapírral. Rizslisztes nyújtódeszkán kinyújtottam a tésztagombócot, lekentem a pudinggal és feltekertem.








Ezután 180 fokra előmelegített sütőbe tettem, és 20 perc időtartamra beállítottam a sütőt. Addig nem nyitogattam. Ezután lekentem az összemelegített tejes keverékkel és még 20 percre beállítottam a sütőt. Nem kell vastagon meglocsolni, csak kerüljön mindenhova.




 Kb. 13 perc elteltével a kapcsos tortaforma oldalát levettem, a sütőpapírcsíkot onnan eltávolítottam és hagytam, hogy az oldaluk is szépen megpiruljon. Az alsó képen látható állapot volt, mikor levettem a sütőpapírt és a forma oldalát. Ezután még 7 percet sültek míg megpirultak. 




Porcukorral tálaltam. 





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.