2015. április 22., szerda

Almarózsa glutén tej és tojásmentesen

Almarózsa glutén tej és tojásmentesen

Ezt a formázási alapötletet az apróséfen láttam, itt:http://aprosef.hu/almarozsa_recept 

Az eredeti leveles tésztából készül, nekem olyan nincs itthon, ezért a jól bevált kelt tésztámból készítettem el.



Hozzávalók 10 db rózsához:
  • 250 gramm (plusz 2 kanál a dagasztás végén) Nutri-Free Mix Per Pane gluténmentes liszt 
  • 50 gramm Nutri-Free Mix per Pasta Fresca gluténmentes liszt
  • 220 ml kézmeleg folyadék (100 ml víz, 120 ml Joya mandulás rizstej)
  • 13 gramm friss Budafoki élesztő
  • 2 kanál cukor
  • 1 mokkáskanál vaníliakivonat
  • citromhéj reszelve
  • 2 evőkanál olvasztott LIGA margarin 

A töltelékhez:
  • 4 db közepes méretű alma, megmosva, félbevágva és szeletelve kb. 3 mm vastagon 
(én meghámoztam mert nem bírom az almahéjat, akinek nem okoz panaszt hagyja rajta nagyon jól mutat az elkészült rózsákon). 
  • 6 kanál cukor
  • őrölt fahéj  
  • egy egész citrom leve

A tésztához az élesztőt a meleg folyadékban felfuttattam. Amíg az élesztő dolgozott, kimértem a szárazanyagokat, elkevertem, beleöntöttem az élesztős folyadékot, és a robotgéppel elkezdtem dagasztatni. Hozzáadtam az olvasztott margarint, majd tovább dagasztotta a gép. Mikor nagyjából készen volt, hozzáadtam még a két kanál lisztet (apránként, nem biztos hogy kell bele mind, érzésre megy:) ) és kézzel gombócot formáltam. 40 percet letakarva kelesztettem. 


Az almákat meghámoztam, félbevágtam és kimagoztam majd szeletekre vágtam. 

Egy fazékban vizet forraltam, amibe belenyomtam egy citrom levét, a 6 kanál cukrot és beletettem a szeletre vágott almát. 2 percig forraltam majd szűrőkanállal kiszedtem. Ezután félretettem. 


A tésztát kinyújtottam enyhén rizslisztes nyújtólapon, és csíkokra vágtam. Az almaszeleteket ráhelyeztem, majd leszórtam fahéjjal és felcsavartam.







Kis formákba helyeztem (lehet muffinsütőbe is tenni) lekentem kis olajjal és 180 fokra előmelegített sütőben 35 perc alatt készre sütöttem.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.