2015. április 8., szerda

Csíkos kalács tej tojás és gluténmentesen

Csíkos kalács tej tojás és gluténmentesen

Ezt a kalácsot Húsvétra készítettem :) nagyon finom puha lett :) 



Hozzávalók:
265 gramm NutriFree Mix Per Pane liszt
35 gramm Farmo LP Low Protein liszt
13 gramm friss Budafoki éleszto kicsi cukorral
2 ek. Cukor
120 ml Joya mandulás rizstej
100 ml víz
1 tk. vaníliakivonat
citromhéj
2 ek. olaj
2 ek holland kakaópor+1 kanál víz







Az élesztőt kézmeleg vízben a kevés cukorral felfuttattam, kimertem a szárazanyagot. A felfutott élesztőt beleöntöttem és robotgéppel egynemű tésztát dagasztattam. Mikor elkészült kétfelé vettem egyikbe beledolgoztam a kakaóport és az 1 kanál vizet. Letakartam, fél órát kelesztettem a tésztagombócokat. Ezután nyújtottam sütőpapíron, először a világosat majd a kakaósat, a kakaósat sütőpapírostól ráborítottam a másikra, lehúztam a sütőpapírt, egyet meg nyújtottam rajtuk majd felcsavartam a rövidebbik oldalával. Nem túl szorosan hogy legyen helye meg kelni. Egy sütőpapíros formába helyeztem és 30 percet 30 fokos sütőben megkelesztettem a tésztát. Duplájára nőtt, rákapcsoltam 180 fokra a sütőt, a tésztát lekentem olajjal és pirosra sütöttem. 





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.