2015. április 2., csütörtök

Fonott kalács tej tojás és gluténmentesen

Fonott kalács tej tojás gluténmentesen







Hozzávalók a tésztához:
  • 300 gramm gluténmentes liszt 
(ebből nálam 275 gramm NF Mix Per Pane és 25 gramm Farmo LP low Protein). 
  • 13 gr friss Budafoki élesztő
  • 2 evőkanál cukor
  • 220 ml folyadék, ebből nálam 100 ml víz és 120 ml Joya mandulás rizstej
  • 2 evőkanál olaj
  • 1 tk vaníliáscukor 
  • 1 citrom reszelt héja
  • kevés vaníliakivonat
  • 25 ml Alpro kókusztejszín

  • A tetejére olaj

Az élesztőt a kézmeleg vizes-tejes keverékben felfuttattam. 




Kimértem a szárazanyagokat, elkevertem, majd hozzáöntöttem az élesztőt.
Robotgéppel dagasztatni kezdtem, apránként hozzáadtam az olajat. 
Mikor nagyjából összeállt a tészta, kézzel átdagasztottam majd letakartam a gombócot és langyos helyen 50 percet kelesztettem. 



Ezután négy részre vágtam, gombócokat formáltam és egyenként hosszú rudakra sodortam őket.



Egymás mellé helyeztem a végét összecsíptem, majd a Kifőztük videoja alapján összefontam a kalácsot.




Sütőpapíros formába helyeztem, és hagytam még kb. 10-15 percet pihenni. 
A tetejét lekentem olajos ecsettel és 180 fokos sütőbe tettem. 40 percet sütöttem. 
Akkor kivettem a formából és még kb. 5 percig sütöttem hogy az oldala is szép színt kapjon. 










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.