2015. április 24., péntek

Gluténmentes Nutrifree-Farmo kifli

Gluténmentes Nutrifree-Farmo kifli






Hozzávalók 8 kiflihez:


  • 250 gramm Nutri-Free Mix Per Pane kenyérliszt
  • 1 púpos ek. Farmo LP  Low protein liszt 
  • 3 gr só
  • 2 ek étolaj
  • 2 ek. burgonyapehely
  • 230 +10 ml víz 
  • 13 gr friss Budafoki élesztő
  • kevés cukor 
Az élesztőt a szokásos módon 230 ml kézmeleg vízben, a cukorral felfuttattam. Kimértem a szárazanyagot és összekevertem, beleöntöttem az élesztőt, majd a robotgépet beindítottam. Nekem kellett hozzá 10 ml víz még a dagasztás során, de ezzel óvatosan nem biztos, hogy mindig felveszi a tészta. Közben hozzáadtam az olajat is, mikor elvált az edény falától, enyhén rizslisztes nyújtólapra borítottam.Kicsit ragadós de formázható tésztát kaptam. 






Kör alakúra nyújtottam, 8 részre vágtam, nagyon vékonyan leolajoztam, és a szélesebbik végétől szorosan feltekertem, meghajtottam, sütőpapíros tepsire tettem. 



egy kép, arról, mennyire jó tészta, nyújtáskor is már hólyagosodik: 


A kifli formázása: 










1 órát kelesztjük 30 fokos sütőben, vagy ha meleg van, nyári idő, akkor a konyhában letakarva. 



majd leolajoztam, és 185 fokon 30 perc alatt megsütöttem. 






3 megjegyzés:

  1. Szuper! Ezentúl csak ezt! Annyit változtattam, hogy nem volt otthon burgonyapelyhem, az kimaradt, az 1 ek liszt schar mix it lett. Könnyen kezelhető, bőven ad kiflit, lett a leeső tésztából 1 zsemle is😊 Szuper! Köszönöm!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon örülök hogy bevalt a recept 😊😋

    VálaszTörlés
  3. Nagyon örülök hogy bevalt a recept 😊😋

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.