2015. május 25., hétfő

Kakaós csiga glutén tej tojásmentesen 4.

Kakaós csiga glutén tej tojásmentesen 4. 



A bádeni kiflinél már bizonyított a "Rozi kifli" tészta, kicsit átalakítva, a jól bevált édes kelt tésztám segédanyagaival :) így most ehhez a csigához is ezt használtam. 

Ebből a mennyiségből egy nagy gáztepsi adag kijött nekem. 

Írom a hozzávalókat: 

  • 32 dkg gluténmentes liszt, ebből: 13 dkg Nutri-free Mix Per Pane, 13 dkg Schar Mix It liszt és 6 dkg Beiker liszt
  • 10 gramm Fiber Husk
  • 20 gramm friss Budafoki élesztő+ kevés cukor a felfuttatáshoz
  • 300 ml víz (ez lehet fele tej is, én most csak vizet tettem bele)
  • 4 ek (olvasztott) kókuszzsír
  • 2 csapott ek. cukor
  • 1 mokkáskanál vaníliakivonat
  • reszelt citromhéj
Töltelék: 
  • 1 dl cukor
  • 2 csapott ek. holland kakaóporral elkeverve 
  • kókuszolaj

Az élesztőt felfuttattam a meleg vízben kevés cukorral. Amíg az élesztő dolgozott, kimértem a szárazanyagokat és összekevertem. Ezután hozzáadtam a lisztes keverékhez az élesztőt, a vaníliakivonatot és dagasztógéppel elkezdtem kidolgoztatni. Menet közben apránként hozzáadtam a kókuszolajat is. Most kellett nekem még egy csapott kanál NF liszt a formázáskor, de egy nagyon lágy jó tésztát kaptam. 

A tésztát nem kelesztettem elő, hanem a dagasztás után rögtön egy szilikonos nyújtólapra tettem, amit vékonyan leolajoztam. 



Téglalap formára nyújtottam a tésztagombócot, majd nagyon enyhén átkentem kókuszolajjal.



A széleit behajtottam és megszórtam a töltelékkel.

Felcsavartam és olajos késsel felvágtam.




Utána sütőpapírra helyeztem a csigákat.


 és 30  fokra előmelegített sütőben 1 órát hagytam kelni. 


Ezután 175-180 fokos sütőben 30 perc alatt megsütöttem a csigákat. A 15-ik perc környékén gyengén átkentem tejes-vajas keverékkel a tetejüket.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.