2015. május 11., hétfő

Rozi gluténmentes kiflije

Rozi gluténmentes kiflije 


Az alábbi, nagyon finom, puha, igazi jó kifli receptjét Bettinél találtam, itt olvashatjátok Betti blogbejegyzésében. Nekem nem lett annyira szép mint Bettinek, de tényleg nagyon jóízű :) 

Eredetije Fülöp Rozitól származik, ezért adtam neki a címben szereplő elnevezést. :) 

Nem használhatok Schar B mix lisztet, ezért én azt Schar Mix It liszttel helyettesítettem, és 1 evőkanál burgonyapelyhet adtam még a tésztához. 
Kicsit kevesebb élesztőt használtam mert így is nagyon nagyra nőttek :) A fokhagyma miatt pedig nagyon ízes és illatos :) 
Nagyon finom, puha kiflik lesznek a tésztából, másnap is tökéletes, ajánlom mindenképpen kipróbálásra!! :) 






Hozzávalók 12 db nagyobb kiflihez:

  • 32 dkg gluténmentes liszt, ebből: 13 dkg Nutri-free Mix Per Pane, 13 dkg Schar Mix It, 6 dkg Beiker liszt
  • 1 evőkanál burgonyapehely 
  • 20 gramm friss Budafoki élesztő
  • 1 kk cukor
  • 6 gr fiber husk
  • 1 kiskanál só (én mokkáskanálnyit használtam)
  • 4 evőkanál olvasztott kókuszzsír
  • 300 ml víz 
  • 1 gerezd pucolt tisztított, áttört fokhagyma és 1 kanál kókuszzsír a kenéshez 

Az élesztőt a cukorral a meleg vízben felfuttattam, míg az élesztő dolgozott kimértem a száraz hozzávalókat és összekevertem. 
Ezután hozzáöntöttem az élesztőt és a robotgéppel dagasztatni kezdtem a tésztát. Az olajat apránként hozzáadtam és addig hagytam dolgozni a gépet míg egynemű tésztát kaptam. 

Ezután olajos kézzel gombócot formáltam és olajos szilikonos nyújtólapon kör alakúra nyújtottam. 
Cikkekre vágtam, lekentem a fokhagymás olajjal és feltekertem. 





30 fokos sütőben 50 percet kelesztettem, lekentem kókuszolajjal megint, és 180 fokon 30 perc alatt készre sütöttem. 








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.