2015. május 29., péntek

Zelleres burgonyafőzelék fasírttal

Zelleres burgonyafőzelék fasírttal 



Mióta diétázom nagyon szeretem a főzelékeket (előtte csak azért nem szerettem, mert mindig fájt a hasam ha ettem) sűrűn készítek is. 

Az egyik kedvenc a krumplifőzelék. Természetesen, ezt is el lehet készíteni glutén nélkül, kétféle módon szoktam, vagy besűrítem önmagával egy merülőmixer segítségével, (ilyenkor egy adag krumplit kiveszek levével együtt és leturmixolom majd visszateszem a többihez és beforralom, vagy 1 evőkanál rizslisztből rántást készítek. Most az utóbbit választottam, leírom, hogyan készítettem. 

Hozzávalók 4 fő részére:


  • 2 kg újburgonya 
  • 1 nagy szál zellerlevél
  • picike darab zeller
  • pár kisebb petrezselyemlevél
  • 2 db babérlevél 
  • szárika ételízesítő 
  • kevés szárított majoranna
  • 1 fej hagyma 
  • 1 gerezd fokhagyma
  • kevés pirospaprika
  • kókuszolaj
  • 1 púpos kanál rizsliszt
A krumplit megpucolom, megmosom és kockára vágom. 
A hagymát pucolom, mosom és apróra vágom, a fokhagymát szintén megpucolom megmosom és átnyomom fokhagymanyomón. A hagymákat félreteszem.
A zellerlevelet és a petrezselymet megmosom. A kis darab zellert szintén. 





A kockára vágott krumplit egy nagyobb lábasban felteszem főni, épp csak annyi vízzel amennyi ellepi, mellédobom a két babérlevelet, hozzáadom a zöldeket és a kis darab zellert, besózom, ízesítem, felforralom, majd kis lángon puhára főzöm. Nem kell teljesen puhára, csak úgy nagyjából.
Ha ez megvan kiveszem a zöldeket (zellerzöld és petrezselyem) valamint a zellerdarabot is és a babérlevelet, már nincs rá szükség.  

A kókuszolajból és a rizslisztből készítek egy világos rántást, félrehúzom és beleteszem az aprított hagymákat és elkeverem...rászórom  leheletnyi pirospaprikát, csak nagyon picit teszek rá, épphogy ne hófehér legyen, elkeverem és a krumpli főzővizéből rámerek és kikeverem. Felveszem a lángot és hozzáöntöm a krumplihoz és pár percig kevergetve forralom majd még pár percet kislángon főzöm és kész is. 

A fasírt annyiban különbözik a "régitől" hogy nincs benne tejben áztatott zsemle, sem tojás, csak egy kg darálthús, pirospaprika és a fűszerek. 
Gluténmentes Nutri-free panírmorzsába forgatva kell kisütni a hagyományos módon. 







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.