2015. június 15., hétfő

Almás-mákos süti tej tojás és gluténmentesen

Almás-mákos süti tej tojás gluténmentesen






Itt, Betti blogján láttam meg ezt a receptet, és neki is láttam, hogy kipróbáljam, bár az eredetiben van tojás is és tejföl is, ezeket én kiváltottam mással és reménykedve vártam, hogy jó véget érjen a próbálkozásom. :)

Kicsit kevesebb folyadékot adtam a liszthez, mert az állagára figyeltem, hogy sűrű nokedlitészta, vagy sűrű kevert tészta állagot kapjak. 

A végeredmény egy nagyon finom, puha tészta lett, teljesen olyan az íze és az állaga mintha tojásból készült piskóta lenne. 

Én így készítettem:

Hozzávalók:


  • 10 dkg Mester süteményliszt 
  • 1 tojás - jelen esetben annak megfelelő Loprofin tojáspótló (1 ek por és 5 ek víz)
  • 10 dkg darált mák
  • 10 dkg cukor 
  • 1/2 dl olaj
  • 150 ml Joya mandulás rizstej
  • 1 jó nagy vagy két közepes alma 
  • egy csapott tk szódabikarbóna
  • 1 citrom reszelt héja 
A szárazanyagot elkevertem majd hozzáadtam a reszelt almát.


 Utána a Loprofinos vizet és a rizstejet az olajjal elkeverve. Kikevertem. 


Ezt egy sütőpapíros formába öntöttem, és 180 fokra előmelegített sütőben 35-40 perc alatt készre sütöttem. Tűpróbával ellenőriztem.




Nagyon finom, igazi könnyű, rugós piskótás tésztája lett. Próbáljátok ki érdemes! :) 



Díszítésnek habfixálóval habbá vertem Cocomast, MohaKonyha receptje alapján, egész jól sikerült is, de annyira meleg van bent, hogy mire fényképezni jutottam persze hogy olvadozni kezdett. Kivittem de ott meg esett az eső :) szóval ez most így sikerült :) 






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.