2015. június 22., hétfő

Molnárka glutén tej és tojásmentesen

Molnárka glutén tej és tojásmentesen

Molnárkát készítettem, mert a minap szembejött :) persze búzás volt....:) mivel tojást nem ehetek, nem kentem le a tetejét tojással, a tésztájába kicsit több cukrot tettem, így megvan az enyhén édeskés molnárka-íz :) és a foszlós jelleg :) 

Akár sonkával, zöldséggel, tormakrémmel (aki szereti) vagy akár édesen lekvárral is nagyon finom :) 







A tészta alapja a Rozi-kifli tészta, de kisebb változtatásokkal :) több cukorral és picit kevesebb útifűmaghéjjal. Nagyon finom puha lett, igaz a teteje nem fényes, de sebaj :) engem nem zavar. :) Ha vki ehet tojást sütés előtt kenje át vele, szép fényes lesz tőle :) 

Hozzávalók: 

  • 130 gramm Schar Mix It liszt
  • 130 gramm Nutri-free Mix Per Pane liszt
  • 60 gramm Beiker liszt
  • 1 ek. burgonyapehely
  • 8 gramm psyllium
  • 20 gramm friss budafoki élesztő + 1 kk cukor
  • 300 ml kézmeleg víz
  • 1 csapott ek cukor 
  • csipet só (csak nagyon kevés)
  • 4 ek. kókuszolaj
Az élesztőt a kk. cukorral és a vízzel felfuttattam. Kimértem és összekevertem a szárazanyagokat. Beleöntöttem a lisztes keverékbe az élesztőt, majd robotgéppel dagasztatni kezdtem. A dagasztás közben hozzáadtam a kókuszolajat is. Mikor már nem ragadt, egy enyhén olajos szilikonos nyújtólapra tettem a tésztát és átforgattam rajta, szép kerek tésztabucit kaptam. 


Ezután kör alakúra nyújtottam, és felvágtam 8 cikkre, mintha kiflit csinálnék. 



Ezután a körcikkely csúcsától kezdve feltekertem a tésztát. 







Pont fordítva kell mint a kiflinél. Aláhajtottam a széleket, kicsit meggörgettem a nyújtólapon és sütőpapíros tepsibe tettem. 



Leolajoztam és nagyjából 1 órát kelesztettem szobahőmérsékleten, letakarva. 





180 fokos sütőben 35 percig sültek. 










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.