2015. szeptember 24., csütörtök

Kakaós muffin és cupcake glutén tej és tojás nélkül

Kakaós muffin és cupcake gluténmentesen tej és tojás nélkül 

Muffint és cupcake-et készítettem ma, nagyon finom puha lett, hoztam is gyorsan a receptet. Semmi különleges nincsen benne, a jól bevált kakaós Mester süteménylisztes tésztát készítettem el. 

A cupcake krémet innen Betti blogjáról vettem, a tojást kihagyva belőle. 
Fél adagot készítettem a 12 db muffinhoz :)




Hozzávalók: 
  • 250 gramm Mester süteményliszt
  • 150 gramm cukor
  • 5 csapott evőkanál Tutti holland kakaópor 
  • 7-8 gr. sütőpor
  • 1 vaníliás cukor
  • csipet só
  • 1 mk. szódabikarbóna
Ezeket összekevertem, majd hozzáadtam ezt kikeverve: 
  • 6 ek. olaj (sima napraforgó)
  • 1,5 ek. Burg ételecet
  • 250 ml víz 

Az egészet simára kevertem és kis papír kapszlikkal kibélelt muffinsütőbe kanalaztam a tésztát. 
180 fokra előmelegített sütőben 30 perc alatt megsült. 

A cupcake krémhez:


  • 1,6 dl tej (én Joya mandulás rizstejet használtam)
  • 12 dkg LIGA
  • 8 dkg kristálycukor
  • 25 gramm pudingpor (én most epreset használtam) vagy keményítő
Kevés tejet kikevertem a cukorral és a pudingporral és félretettem.
A többi tejet felforraltam majd hozzáadtam a kikevert pudingport. Felfőztem és félretettem, letakarva kihűtöttem. Beraktam a hűtőbe. Mikor jól lehűlt kimértem a LIGA-t és a kettőt géppel habosra kevertem. 



Nyomózsákba tettem és rányomtam a muffinokra. Jó étvágyat! :) 













2 megjegyzés:

  1. Csodálkozom, hogy nincs egy rakás hálálkodó komment, mert ez a süti nagyon jól sikerül! A lányom tojásra allergiás, mindenféle piskóta receptet kipróbáltam, és egyedül ez működött. Átsül, felkel, finom, és a díszítése végre igazán szép sütiszerű lehet! Köszönöm szépen!

    VálaszTörlés
  2. Kedves Katalin! Nagyon örülök hogy sikerült a süti és ízlik :-) A kedves soraid is nagy örömet okoztak nekem. :-) Boldog Karácsonyt kívánok!

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.