2015. szeptember 22., kedd

Szezámmagos cipó

Szezámmagos cipó 





Ez a mostani kis minicipó Mester kenyérlisztből készült.
Első próbálkozásom ezzel a liszttel, kiindulási alap volt a zacskón lévő adagolás, kevés lisztből 20dkg-ból készült és mellé tettem még ezt azt, és így készítettem el a tésztát:

Hozzávalók.:


  • 225 ml langyos víz
  • 1,5 dkg friss Budafoki élesztő
  • 1 mk. cukor
  • 1 mk. só
  • 200 gramm Mester kenyérliszt
  • 3 gramm útifűmaghéj
  • 1 púpos ek. burgonyapehely
  • 10 gramm tápiókakeményítő
  • 1 ek. szezámmag.
  • 2 evőkanál olaj
  • rizsliszt és olaj a formához
A cukros élesztőt a langyos vízben felfuttattam, amíg az élesztő dolgozott, a lisztet és a többi szárazanyagot kimértem. Összekevertem, kissé ragadós masszát kaptam, amit a kiolajozott és lisztezett formába tettem, a tetejét elsimítottam (enyhén olajos kanállal) bevágtam és leszórtam rizsliszttel. 




30 fokos sütőben 50 percet kelesztettem (míg duplájára nőtt) majd 195 fokos sütőben 40 perc alatt készre sütöttem.  







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.