2015. október 28., szerda

Bejgli 2.

Bejgli 2.

Az új Il Pane di Anna kelt tészta liszttel is kipróbáltam a mákos bejglit, mennyei finom lett, apróbb változtatásokat tettem csak az eredeti receptemhez képest, írom hogyan készült: 
Beírom a diótölteléket is, azt most nem csináltam, de karácsonyra az is elkészül :)




A kiindulási alap a Nutri-free bejgli tésztám, ami itt található: Nutri-free bejgli

Hozzávalók a tésztához (2 kisebb rúdhoz): 
  • 300 gramm új gyúrható Il Pane di Anna gluténmentes kelt tészta liszt 
  • 13 gr friss Budafoki élesztő
  • 25 ml langyos víz 
  • 1,5 evőkanál cukor
  • 200 ml folyadék (ebből nálam 100 ml víz és 100 ml Joya mandulás rizstej) (más fajta rizstej is jó) 
  • 2 evőkanál olaj
  • fél csomag vaníliáscukor vagy egy mokkáskanál fele vaníliakivonat (én ebből tettem de ha nincs a vaníliáscukor is jó) 
  • gyúráskor még felvett kb. 20 gramm lisztet a tészta. 
  • A tetejére kevés olaj és házi sárgabarack lekvár (az ötlet a Viasat 3 egyik műsorából)

Először a tölteléket készítem el, ennek hozzávalói:

Máktöltelék:
  • 150 gramm gluténmentes darált mák
  • 90 gramm porcukor
  • 150 ml Joya mandulás rizstej
  • 1 vaníliás cukor
  • reszelt citromhéj
A tejet felforraltam és hozzáadtam a porcukorral, van.cukorral, citromhéjjal elkevert mákot, kevertem rajta párat majd félretettem és hagytam kihűlni. 

Diótöltelék: 

150 gramm darált dió
100 gramm porcukor
100 ml Joya mandulás rizstej 

A rizstejet felforraltam. A porcukros darált dióhoz apránként öntöttem a rizstejet, szépen lassan és kevergettem. Nem vette fel mindet. Nem szabad sokat önteni mert akkor nagyon lágy lesz, nekem is lágy lett. Nem kell a 100 ml mind bele.

A tészta elkészítése: 

A folyadékot meglangyosítottam, az élesztőt kis edénybe morzsoltam, egy csipet cukrot szórtam rá, és ráöntöttem a rizstejjel elkevert vizet. Hagytam dolgozni az élesztőt, addig a szárazanyagokat kimértem és összekevertem. Mikor az élesztő felfutott, hozzáöntöttem a lisztes keverékhez, majd a géppel dagasztatni kezdtem, s közben a két evőkanál olajat apránként a tésztához adagoltam. Figyeltem az állagát és a meglévő 25 ml vizet lassan adagoltam hozzá. Nekem felvette az összeset a tészta. Enyhén ragadós jó állagú tésztát kaptam. Pici lisztet még beledolgoztam a dagasztás végén. Ruhával letakartam és szobahőmérsékleten  kb. 40 percig kelesztettem. Addigra duplájára is kelt.






Rizsliszttel nagyon gyengén leszórt szilikon nyújtólapon kettévettem a tésztát, az egyiket kinyújtottam, rákentem a tölteléket majd a széleit behajtogattam és felcsavartam. Sütőpapíros tepsibe helyeztem. Ugyanígy kell eljárni a másik tésztagombóccal is. 






Megszurkáltam alaposan (de persze kirepedt így is) lekentem olajjal, a sütés kezdetekor, majd 25 perc után házi baracklekvárral is, és 180 fokos sütőben középső rácson kb. 35 percig sütöttem. Szép színes legyen a teteje akkor jó.
Ha nincs lekvár csak simán olajjal is szépen le fog pirulni :) 




Teljes kihűlés után szeleteltem.














Nagyon finom :)  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.