2015. október 1., csütörtök

Omlós mákos minikiflik

Omlós mákos mini kiflik 











Ezeknek a kis kifliknek az eredetijeit (bár talán nem is pontos meghatározás a kifli :) de nem találok jobb elnevezést) a minap láttam itt: Gabicsek oldalán. 

Nagyon megtetszett, és gondoltam ezt nekem is ki kell próbálnom. Mióta kis könnyítéssel diétázom, és megengedett néhány laktózmentes tejtermék, már sokkal könnyebb a dolgom. 

Az eredeti receptben van tojás, és nincs tejtermék, én ezt a tojást kihagytam (és nem akartam tojáspótlóval sem helyettesíteni) és helyette laktózmentes tejfölt tettem a tésztába. 

Nagyon jó, rugalmas omlós tésztagombócom lett, amit nem is sokáig pihentettem, kb. 15 percet, épp míg, a máktölteléket elkészítettem és hűlt egy kicsit.  

Il Pane di Anna Dolci süteményliszttel készítettem, mind illatra mind állagra nagyon nagyon jó lett, ha nem tudjuk hogy gluténmentes tésztáról van szó, fel sem tűnik. :) 

Írom én hogyan készítettem:

Hozzávalók:


  • 300 gramm Il  Pane di Anna Dolci süteményliszt 
  • 25 dkg LIGA margarin
  • 1 púpos ek. laktózmentes tejföl (kb. 70 ml)
  • 60 gramm porcukor
  • reszelt citromhéj
  • csipet só
A töltelékhez:
  • 75 ml tej (rizstejet használtam)
  • 125 gramm darált mák 
  • 30 gramm kristálycukor
  • 2 ek. méz
  • reszelt citromhéj
A forgatáshoz: két kanál porcukor és egy cs. vaníliáscukor

Elkészítés:

A lisztet a porcukorral citromhéjjal, csipet sóval és a LIGA-val dagasztatni kezdtem, mikor már jól elkeverte a gép, akkor adtam csak hozzá a tejfölt. Kézzel, kevés rizslisztet hozzáadva egyneműre dagasztottam, majd hűtőbe tettem 15 percre.




Közben a rizstejet a cukorral citromhéjjal és a mézzel felmelegítettem majd hozzáadtam és elkavartam benne a mákot, és félrehúztam. Hagytam hűlni. 

A tésztát téglalap alakúra formáztam és rizslisztes nyújtólapon kinyújtottam. Négy egyenlő részre vágtam. Kb. 26 cm hossszúak a lapok, 8 cm szélesek és 5 mm vastagságúak. 

A jobb oldalára hosszúkásan rátettem a töltelék negyedrészét, majd ráhajtottam a tésztát. Kicsit törékeny, de nem érdemesebb keményebbre dagasztani mert így lesz jó omlós :) 



Ezután éles késsel felvágtam 5 cm-es darabokra és sütőpapíros tepsibe tettem őket.





A többi tésztával is ugyanígy jártam el. 



175 fokra előmelegített sütőbe tettem és kb. 20-22 percig sültek nekem. A sütési idő egyéni és sütőfüggő, akkor jó mikor az alja már pirosas és a teteje is. 

Forrón a vaníliás porcukorba forgattam. 

Természetesen a karácsonyi sütik közül sem maradhat ki :) 



















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.