2015. október 6., kedd

Sült gesztenye

Sütőben sült gesztenye



Ez a bejegyzés azért készült el, mert minden évben sütök gesztenyét, mikor szezon van, és persze minden rá következő évben el is felejtem, hogyan csináltam. 

Most nem fogom :) itt lesz leírva. :)

Az alapötletet a Kifőztük magazinból vettem. 



A gesztenyéket átválogattam, majd alaposan megmostam majd 2 órára beáztattam. 
Ezután éles késsel kereszt alakban bevágtam őket és sütőpapíros tepsibe tettem. 


A sütőt 200 fokra melegítettem elő, és a sütő aljába betettem a tepsit.



30 perces sütési időt állítottam be, a 20 perc körül fogpiszkálóval időnként ellenőriztem milyen állapotban vannak a gesztenyék. Időnként megrázogattam. Félkészen: 



Akkor jó ha már szépen kinyíltak, nagyon illatoznak és  beleszúrva a fogpiszkálót, puha :) 

Amikor elkészült, kivettem és egy tiszta konyharuhával bélelt kosárba szórtam a tepsiből a gesztenyéket, lespricceltem vízzel és betakartam a konyharuha kilógó részeivel. 


Ebben a gőzben tartottam míg pucoltam a gesztenyéket, így szépen leválik a külső barna burokhéj és belső szöszös héj is. :) 





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.