2015. november 30., hétfő

Hólabda

Hólabda 
(gluténmentes és tejmentes)






Két év diéta után újra ehetek tojással készült süteményeket, így elsőként hólabdát, az egyik kedvencemet készítettem.
A kisfiam egyelőre még mindig tojásmentes diétán van, de bízom benne, hogy hamarosan ő is megkóstolhatja a tojásos piskótát. 
Nagyon sok darált mandulám van a hűtőben, így az is került a tésztába, hát nem rontotta el, nagyon nagyon finom és puha lett így. 
Alapként a férjem édesanyjától tanult diós piskóta tésztát vettem, csak lecseréltem a diót mandulára, a liszt pedig Il Pane di anna Dolci süteményliszt.


Írom hogyan készítettem: 
Hozzávalók egy kistepsi piskótához, ebből 16 db jön ki nekem: 

  • 7 tojás szétválasztva
  • 7 kanál cukor (vagy 15 dkg, nekem úgy  volt leírva hogy 15 dkg, de lemértem kanalanként és stimmel a 7 kanál :) )
  • 4 púpos evőkanál liszt - nálam Il Pane di Anna prep. Dolci (ez így volt leírva, hogy púpos evőkanál..lemértem a 4 púpos evőkanál 110 gramm lett) 
  • csipet só
  • 1 sütőpor (én felet tettem mert  a lisztben van szódabikarbóna)
  • 10 dkg darált mandula 
A krémhez: 
  • 4 dl mandulás rizstej (Joya)
  • 3 ek cukor
  • 1 zacskó vaníliás pudingpor
  • 70 gramm porcukor
  • 100 gramm LIGA margarin
  • 100 gramm kókuszreszelék
A tetejére csokimáz és a forgatáshoz kókuszreszelék
Csokimáz: 6 kanál vizet felfőzni 6 kanál cukorral, majd 4 kanál kakaópor bele,elkeverem és egy tk kókuszzsírt teszek hozzá. 

Elkészítés: 

Először a krémet készítem el, a pudinghoz a tej kétharmadát felforralom, a pudingport a cukorral a maradék tejben kikeverem. Ha felforrt a tej, leveszem a lángot, beleöntöm a pudingot és felfőzöm a leírás szerint. Ha kész hozzáadom a 100 gramm kókuszreszeléket és simára keverem. 
Hagyom hűlni. 
A LIGAt és a porcukrot kikeverem.
Mindkettőt a hűtőbe teszem. 

A mandulát, a lisztet a csipet sót és a sütőport összekeverem. Kimérem a cukrot is és kis tálban félreteszem. 

Egy tepsit kibélelek sütőpapírral.

A tojásokat megmosom, megtörlöm, felütöm, egyenként szétválasztom. Van hozzá egy kis egyszerű eszközöm, azzal szoktam, így garantált hogy nem hasítja fel a héj a sárgáját és abból nem kerül a fehérjébe.  




A cukor egyharmadát a tojások sárgájához adom, a többit a tojásfehérjékhez.
Kikavarom a cukrot a tojás sárgákkal, félreteszem. 
A gépet beindítom és magas fokozaton 2-3 perc alatt felveri a tojáshabot. 
Jó kemény legyen. Kikapcsolom és a cukros tojássárgáját belekavarom óvatosan és hozzáteszem a diós lisztes keveréket is, óvatosan forgatva a tojáshabba. 

Mikor egynemű, a tepsibe öntöm és 180 fokra előmelegített sütőbe teszem és 40 percet sütöm. 30 percig a sütőt ne nyitogassuk mert összeesik. 
30 perc után tűpróbával érdemes ellenőrizni, megsült -e mert minden sütő más.



Amikor kisült, kiveszem és hagyom hűlni 10 percet majd egy sütőpapírt teszek a tetejére és átfordítom. Lehúzom a sütőpapírt (amiben sült) és hagyom így is hűlni.
Mikor teljesen kihűlt, csak akkor "szaggatom" ki a tésztát. 




Amíg hűl elkészítem a csokimázat a fent leírt módon. 

A hűtőből előveszem a két krémet és összekeverem. 
A piskótát kiszaggatom, a kis labdákat félbevágom, és megtöltöm krémmel, majd kívülről is körbekenem. Kókuszreszelékbe forgatom, majd a tetejét egy mokkáskanálnyi csokival kenem be, nagyon óvatosan középről indulva :) 


És kész is :) 

















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.