2015. december 25., péntek

Zserbó 3.

Zserbó 3. 





Ezt a zserbót most Nutri-free Mix per Pane lisztből készítettem, mert még nem próbáltam, pedig sokat használom ezt a lisztet :) 
Az alaprecept természetesen a klasszikus Horváth Ilona féle szakácskönyvből van, ami bevált azon nem nagyon kell variálni :) 

Hozzávalók:


  • 40 dkg Nutri-free Mix per Pane liszt 
  • 20 dkg LIGA margarin
  • 1,2 dkg friss Budafoki élesztő
  • 140 ml rizstej (én most Joya mandulásat használtam, szépen felfutott benne az élesztő) vagy laktózmentes tej (akinek lehet bátran használjon azt)
  • 50 g kristálycukor
  • csipet só
  • késhegynyi szódabikarbóna
A töltelékhez:
  • 12 dkg darált dió (én most 15-öt tettem)
  • 12 dkg porcukor összekeverve, valamint (szintén 15 dkg)
  • 20 dkg baracklekvár (ez is több volt kicsivel)
A tetejére:

7 kanál vizet 7 csapott evőkanál cukorral felfőzök, ebbe 4 csapott ek. kakaóport elkeverek, és lehúzom a tűzről, belekeverek 7 dkg Liga margarint, és félreteszem.


Tepsi mérete: 30x30 cm


Elkészítés:


Szokásos módon az élesztőt a langyos rizstejben egy kiskanálnyi cukorral felfuttatom, a margarint apró kockákra vágom, és az összes szárazanyagot kimérem, elkeverem, hozzáadom a margarint valamint a felfuttatott élesztőt. Robotgéppel bedagasztatom, ha szükséges adható még hozzá liszt, de csak csínján és apránként, nekem nem kellett több hozzá. 




Amikor szép egynemű a tészta, három részre osztom. Az első tésztagombócot kinyújtom, nagyon szépen lehet dolgozni vele, nem szakad, némi sütilisztet szórtam alá, majd feltekerem a nyújtófára és a kikent, kilisztezett tepsibe "gurítom".  





Rákenem a lekvár felét, majd megszórom a porcukros dió felével, nyújtom a következő lapot és ráhelyezem, majd megint megkenem lekvárral és a porcukros dió másik felével. A harmadik gombócot is kinyújtom, és lefedem vele a tölteléket. Ezután letakarom és meleg helyen egy órát pihentetem. 







Utána megszurkálom a tetejét villával és előmelegített sütőbe, 180 fokon 35 percig sütöm, de mindenkinek más a sütője, így inkább úgy írom, hogy addig kell sütni míg szép piros a teteje, de puha, nem szabad túlsütni. 
Amikor kihűlt, én a tepsiben hagyom, úgy bevonom csokimázzal és lefedem. 

Nagyon finom, puha, ízre is tökéletes, mint a hagyományos búzás zserbó. Nincs különbség :-) 


















1 megjegyzés:

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.