2016. január 23., szombat

Fánk gluténmentesen

Fánk gluténmentesen 
(tej tojásmentes is)



Fánkot sütöttem ma, úgyis szezonja van :) 
Il pane di Anna lisztből készítettem, most több folyadékkal mint ahogy a kelt tésztákat szoktam, nem voltam benne biztos, hogy jó ötlet, de végül jónak bizonyult. Kisülve egy pillekönnyű, foszlós fánkot kaptam, nagyon nagyon finom lett :) 

Írom hogyan készítettem.

Hozzávalók: 

  • 300 gramm Il Pane di Anna gyúrható lisztkeverék 
  • 280-290 ml kézmeleg folyadék (én 290 ml-t tettem hozzá, amiből 200 ml Joya mandulás rizstej, a fennmaradó 90 ml pedig víz)
  • 14 gramm friss Budafoki élesztő
  • másfél evőkanál cukor
  • 2 evőkanál olaj
  • fél csomag vaníliáscukor
  • 1 tk rum (elhagyható)
  • 1 biocitrom héja reszelve 
A szárazanyagokat összekevertem, a folyadékot meglangyosítottam és a pici cukorral leszórt élesztőre öntöttem. Amikor az élesztő felfutott hozzáadtam a liszthez és kanállal elkevertem, majd a két evőkanál olajat is hozzáadtam és még mindig kanállal egy homogén tésztát kevertem. Gyönyörűen összeállt laza, kissé ragacsos tészta lett belőle. 




Letakartam és hagytam kelni egy órát. Nekem ennyi idő alatt duplájára is kelt. 

Ezután óvatosan átgyúrtam (nem esik össze, lehet gyúrni :) ) nyújtottam és kiszaggattam a fánkokat enyhén lisztezett nyújtólapon. Az ujjammal a közepüket benyomtam.




Kókuszzsírt forrósítottam egy magas falú serpenyőben, kb. kicsit több kell mint fél ujjnyi. A lángot mérsékeltem és lyukas oldalával lefelé beletettem a fánkokat. Ahogy pirult fordítottam is át. Gyorsan készen van, figyelni kell. :) 



Papírtörlős tányérra szedtem majd porcukroztam és lekvárt tettem rá és kész is :) 


Sütéseimhez a gluténmentes alapanyagokat az Egészség Market biztosítja!


















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.