2016. január 29., péntek

Gluténmentes fánk 3. Schar Mix It lisztből

Gluténmentes fánk 3.
Schar Mix It lisztből 

Az alábbi fánk eredetijét a Gluténmentes konyha és lisztérzékeny hétköznapok nevű FB csoportban láttam. Annyira guszták voltak a fánkok a feltöltött fotón, hogy rögtön gondoltam, ki kell próbálnom :) Ma jött el a napja, hogy kipróbáltam.
Az eredeti receptben megadott folyadékmennyiséggel viszont nekem nem állt össze a tészta, mindent a leírás szerint csináltam (a tojást kihagyva, de pótolva folyadékkal) digitális mérleggel valamint mérőedényben is lemértem a folyadék mennyiségét, ellenőrzésképpen, de nem stimmelt. Így aztán jött a variálás. :) még 100 ml tejet adtam a tésztához, ami viszont sok volt, így kellett még 3,5 evőkanál Schar Mix It. Végül aztán jó dolog sült ki belőle :)




Van két másik fánkreceptem, amik könnyedebbek és lazább tésztájúak, mivel eleve olyan lisztkeverékkel készültek, ami kelt tésztákhoz való, ez a liszt más összetevőkből áll, így ez kicsit tömörebb állagú, viszont ez is nagyon finom lett és aki nem ehet kukoricát (a kenyérkeverékek mind tartalmaznak) annak azt gondolom, ez a liszt és ez a tészta kiváló alternatíva. 

Na írom a receptet, ahogyan végül elkészítettem:


  • 300 gramm plusz 3 és fél evőkanál Schar Mix It gluténmentes lisztkeverék
  • 1 evőkanál cukor
  • 15 gramm friss Budafoki élesztő
  • pici cukor a futtatáshoz
  • 2 dl Joya mandulás rizstej vagy laktózmentes tej
  • 50 ml Joya mandulás rizstej vagy laktózmentes tej a tojás helyett (aki ehet tojást tegyen egy egészet bele)
  • 25 ml olvasztott laktózmentes vaj, vagy LIGA margarin
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • egy citrom reszelt héja
Az élesztőt a pici cukorral felfuttattam a kézmeleg tejben, addig kimértem a szárazanyagot és elkevertem. Megolvasztottam a kimért vajat is. Az élesztős tejet hozzáöntöttem a liszthez, hozzáadtam a vajat és egy kézi robotgéppel simára kevertem. Ilyenkor még nagyon laza a tészta, de nem kell megijedni. 





Megjegyzés: na itt látszik, hogy nem állt össze, majd az alatta lévő képen, ahol túltoltam a plusz 100 ml folyadékkal már, és a harmadik nagyobb fotón, hozzáadva a plusz 3 és fél ek. liszt, így ment kelni, ebben a formában: 




Letakarva félórát kelesztettem. Ekkora már nem ragadt, jól lehetett vele dolgozni. Enyhén lisztezett nyújtólapon a kezemmel kilapogattam a tésztát, még nyújtófa sem kellett. Egy ujjnyi magasra hagytam, és rizslisztes pohárral kiszaggattam, a közepüket az ujjammal benyomtam. Letakartam a kiszaggatott fánkokat.


Egy magas falú edényben kókuszzsírt melegítettem közepes lángon hagytam felmelegedni, majd a fánkokat is közepes lángon sütöttem ki. Egyszerre kb. 3-at tettem az edénybe, a lyukas oldalukkal lefelé először. Pár perc alatt megsülnek, fontos a megfelelő hőfok mert a Mix It liszt főleg rizslisztből áll, ami hamar megég. 

Papírtörlőre szedtem és hagytam hűlni, porcukroztam és lekvárral tálaltam :) jó étvágyat! :) 













Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.