2016. február 16., kedd

Nudli

Nudli 
(gluténmentes, tejmentes, tojásmentes)



Évek óta nem ettem nudlit, és nagyon megkívántam, gyorsan készítettem egyet. Nem is tudom miért nem csinálok gyakrabban :) 

Hozzávalók 2 személyre:


  • 27 dkg főtt áttört krumpli
  • 40-50 gramm Nutri-free Pasta Fresca tésztaliszt (amennyit felvesz a tészta)
  • 3 evőkanál kókuszolaj (olaj! olvasztott formában 3 evőkanál)
  • fél csomag Mester zsemlemorzsa
  • porcukor
  • lekvár
A krumplit megpucolom, mosom, kockára vágom, és enyhén sós vízben megfőzöm. Leszűröm és hagyom kihűlni. Ne legyen nagyon hideg de meleg sem. 
Utána összetöröm. 
Hozzáadok egy kevés lisztet, kikeverem majd a kókuszolaj felét. Majd megint egy kis lisztet és a maradék kókuszolajat. Addig gyúrom még egynemű lesz. Puha, rugalmas tésztát kell kapni. Olyan az állaga, hogy úgy érzem kéne még bele liszt, de nem kell, úgy jó. Nem kell pluszban :) Puha és könnyű a tészta. A tésztagombócot egy lisztezett nyújtólapra teszem ahol átgörgetem még párszor majd 4 kisebb gombócba osztom, majd azokból rudakat sodrok, és ezeket a rudakat egyenként addig sodrom míg kb. kisujjnyi vastagságú lesz. akkor kb. másfél cm-es darabokra vágom és még a két tenyerem közt ezeket kicsit megformázom. 



Enyhén sós, lobogó vízbe dobom a kis nudlikat, nagyon gyorsan megfőnek, ahogy feljönnek a víz tetejére még egy pár percet főzöm (3-4) és egy szűrőbe kiszedem. 



Amíg főnek a nudlik, elkészítem a morzsát, amit kevés kókuszolajon pirítok át. 
A szűrőbe kiszedett kifőtt nudlikat leöblítem majd a morzsában átforgatom. 
Porcukorral és lekvárral tálalom.










Nagyon finom :) 

Mákosan: 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.