2016. február 13., szombat

Túrósbatyu gluténmentesen

Túrós batyu gluténmentesen 




Van nekem egy nagyon finom édes kelt tészta receptem, ami persze búzás :) Ebből készítek a család nem diétázó tagjainak bejglit, kalácsot és buktát is :) Ez az a recept: http://malenakonyhaja.blogspot.hu/2014/10/bukta-laktoz-es-tojasmentes-valtozatban.html aminek az eredetijét Moha oldalán találjátok. Tőle kaptam még tavalyelőtt, nagyon finom :) 

Egy ismerősöm kipróbálta ezt a tésztát gluténmentes változatban, és nemcsak édesen, sósan is :) ő Glutenix Alfa-mix liszttel készítette és tökéletesen működött :) Kedvet kaptam, gondoltam akkor ma én is teszek egy próbát, méghozzá túrós batyu lesz, évek óta nem ettem :) 

Mivel nincs itthon Alfamix, Nutri-free lisztet használtam:) ( nem újdonság :) ) de sztem más kelt tésztához való liszttel is meg lehet csinálni. 

A Nutri nekem felvett még plusz folyadékot így egy kicsivel több került a tésztába.

A hozzávalók mennyiségét feleztem, 25 dkg lisztből készült, így 9 db batyu lett belőle :) 
írom hogyan készítettem: 

Hozzávalók:
  • 250 gramm Nutri-free Mix Per Pane gluténmentes liszt 
  • csipet só (mivel a NF picit sós ez most elmaradt)
  • 35 gramm cukor
  • 1,3 dkg friss Budafoki élesztő
  • 50 ml kókuszolaj
  • 190 ml laktózmentes tej (175 ml az alap folyadékmennyiség, nekem kellett még pluszban egy kevés, de ez változhat, az alappal kezdjük és ha igényel még a tészta folyadékot aprénként adhatunk hozzá)
  • reszelt citromhéj

A töltelékhez: 
  • 25 dkg krémes laktózmentes túró (én az Aldi-ban kaphatót használom ez tényleg finom krémes)
  • 2 kanál porcukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • pici reszelt citromhéj
  • Ezeket összekeverni és felhasználásig hűtőben tartani
A meglangyosított tejben fél teáskanál cukorral felfuttattam az élesztőt. A cukrot citromhéjat és a lisztet összekevertem, majd beleöntöttem az élesztőt, és elkezdtem dagasztatni a géppel. Az olajat apránként adagoltam, de úgy láttam kevés folyadék még kell, ezért kimértem még egy keveset és apránként hozzáadtam. Kicsit ragacsos tésztát kaptam. Amikor szépen kidagasztotta a gép, letakartam és kb 40 percet kelesztettem. 






Ezután enyhén olajozott nyújtódeszkára borítottam kinyújtottam kb. fél centisre, 10x10 cm-es kockákra vágtam, a közepükre rátettem a túrótölteléket egy nagy teáskanálnyit. 





A négy sarkukat felhajtottam és sütőpapíros tepsire tettem. Vékonyan leolajoztam és 180 fokos sütőben 30 perc alatt készre sültek. 

A tetejére porcukrot szórtam :) 














Sütéseimhez a gluténmentes alapanyagokat az Egészség Market biztosítja!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.