2016. március 25., péntek

Epres panna cotta

Epres panna cotta
(gluténmentes, laktózmentes, tojásmentes)



Egy ideje szemeztem a panna cotta nevű desszerttel, de most végre rá is szántam magam, hogy kipróbáljam. 
A kezdők módszerét választottam, alul a gyümölcs-zselé és a tetején a krémes puding. 

Persze hirtelen felindulásból követtem el, vaníliarudam sem volt itthon és étkezési zselatinom sem.
Viszont helyette volt vaníliakivonatom, és zselatin fix, ezekkel is tökéletes lett :) 

Az eredeti receptet ITT láttam, de én módosítottam rajta, az alábbiak szerint készítettem: 

Hozzávalók és elkészítés kb. 6-8 pohárhoz (mérettől függően):


  • 250 gr friss érett eper
  • 7 dkg cukor 
Ezt felfőztem közepes lángon, folyamatosan kevergetve egészen addig míg már nem volt habja és szép egynemű lett, mint a lekvár kb. Melegen a poharakba kanalaztam, minden pohárba egy púpos evőkanállal tettem. Az eperzselével megtöltött poharakat félretettem. 


Ezután jöhet a krémpuding elkészítése:
Hozzávalói:
  • 200 ml laktózmentes tejszín (30%-os Aldiban kaphatót használtam)
  • 200 ml laktózmentes tej
  • 28 gr kristálycukor
  • 12 gr (1 cs) vaníliáscukor
  • 2 csepp vaníliakivonat (üveges igazi vanília kivonat nagyon kevés kell belőle)
  • 4 gr zselatinpor, vagy 1 csomag dr. Oetker expressz Zselatin fix  (na én itt az oetker zselatinfix-et használtam mert nem volt itthon zselatinporom, ha étkezési zselatinnal készül, akkor Lucullus-t használjatok)
A tejet és a tejszínt közepes lángon kevergetve felforraltam egy arra alkalmas edényben, figyelve nehogy leégjen. A cukrokat és az Expressz Zselatin fix-et elkevertem, mikor felforrt a tejszínes tej, félrehúztam és belekevertem a zselatinos, cukros keveréket. Ezt már nem szabad forralni, csak pár percig kevergetni míg felolvad a cukor, ekkor belecseppentettem a vaníliakivonatot is és elkevertem.
Ezután hagytam pár percet állni majd egy kisebb merőkanállal az eperzselére kanalaztam a pudingot. 
Ez ekkor még folyik, a puding. Nem kell megijedni ilyennek kell lennie. Az eperzselé ekkorra már megköt annyira hogy szépen a tetején fog maradni a puding. Minden poharat megtöltök a pudinggal kb. 10 percet hagyom a pulton, majd beteszem a hűtőbe kb. 2 órára. 


Én mivel magas poharakat használtam, ami dobozba nem fért be, mindegyikre egy tiszta nejlont húztam úgy kerültek a hűtőbe (semmit sem szeretek szabadon csak úgy betenni). Két óra múlva nekem már teljesen puding állagú lett, kész is volt. A tetejét megdíszítettem és meg is ettük. 
Nagyon nagyon finom próbáljátok ki! :) 













Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.