2016. március 29., kedd

Gluténmentes kenyér Nutrifree-Il Pane di Anna lisztekből

Gluténmentes kenyér Nutrifree-Il Pane di Anna lisztekből

Az egyik népszerű és finom kenyerem receptje alapján készítettem ma ezt a kenyeret. A Farmo LP Low Protein liszt helyett Il Pane Di Anna kenyérlisztet használtam. Az amarántot és az utifüvet kihagytam mert útifűmaghéj van ebben a lisztben is. 



Így készült:  

Hozzávalók: 
  • 200 gramm Nutri-free Mix Per Pane liszt
  • 50 gramm Il Pane Di Anna új kenyérliszt
  • 245 ml langyos víz (esetlegesen 5 ml-t még elbír, ha szükséges, ez dagasztáskor derül ki)
  • 4 gramm só
  • 1 evőkanál burgonyapehely
  • 1,3 dkg friss Budafoki élesztő + egy kockacukor
  • 2 evőkanál olaj
A tetejére : rizsliszt és kevés olaj


A kézmeleg vízben a kockacukorral felfuttattam az élesztőt. Amíg ez dolgozott, kimértem a szárazanyagokat és összekevertem őket, hozzáadtam az élesztős vizet és a robotgéppel elkezdtem kidagasztani. Hozzáadtam az olajat és egynemű tésztává dagasztattam a géppel. 

Utána  kikent-rizslisztezett jénaiba tettem a tésztát. Olajos kanállal elsimítottam és a tetejét bevágtam. 


Ezután 30 fokra állított sütőben egy órát kelt. Ezután lekentem olajjal leszórtam rizsliszttel gyengén, és 190 fokra előmelegített sütőben 45 perc alatt készre sütöttem.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.