2016. március 21., hétfő

Húsvéti linzer

Húsvéti linzer

A jól bevált linzertésztámból készítettem ezeket a kis tojás alakú linzereket. Mivel már használhatok laktózmentes termékeket,  így laktózmentes vaj került bele növényi alapú zsíradék helyett és kevesebb porcukor, hát nagyon-nagyon finom lett. El is fogyott az összes még a sütés napján. Másnapra nem is maradt. Nem idézem be, hogy a férjem mit mondott mikor megkóstolta :) de nagyon ízlett neki.
A tojást a kisebbik fiam miatt mellőztem még mindig, így maradt a tojáspótló. 

Hozzávalók: 
  • 25 dkg Il Pane di Anna prep. dolci süteményliszt
  • 8 dkg Naturbit mandulaliszt
  • 7 dkg porcukor
  • 1 tk vaníliás cukor
  • kevés bio citromhéj
  • 1 tojásnak megfelelő Loprofin tojáspótló (1 kanál por, 5 kanál vízzel kikeverve) (aki használhat tojást, egy tojást tegyen bele)
  • 11 dkg laktózmentes vaj (Aldi)
A tészta hozzávalóit géppel kikevertettem, legyetek türelmesek kicsit nehezen áll össze, de ahogy a zsíradékot felveszi a tészta szépen alakul. A keverés végén kézzel gombóccá gyúrtam és fél órára hűtőbe tettem pihenni.  

Egy babapiskóta kiszúró formát kicsit átnyomogattam hogy tojás formája legyen, ez többé-kevésbé sikerült is :) a tésztát egy sütőpapíron kinyújtottam (nagyon jól lehet formázni nyújtani) és kiszaggattam a tojásformákat. 



Sütőpapíros tepsibe tettem és 175 fokos sütőben kb. 15-17 percet sütöttem. 

Kihűlés után baracklekvárral megkentem és összeragasztottam a linzereket. Porcukorral megszórtam. 














Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.