2016. március 21., hétfő

Kakaós formakalács gluténmentesen

Kakaós formakalács gluténmentesen
(gluténmentes, laktózmentes, tojásmentes)


  • 25 dkg Il Pane di Anna nyújtható-gyúrható lisztkeverék 
  • 250 ml laktózmentes tej (Aldi)
  • 2 evőkanál (csapott) cukor
  • 1 cs vaníliás cukor vagy 1 mk. vaníliakivonat
  • 1 biocitrom reszelt héja
  • 14 gr friss Budafoki élesztő
  • 1 ek. kukoricaolaj
  • 1 marék csokicsepp
  • 1 evőkanál olaj
  • 1 evőkanál Tutti holland kakaópor + 1 evőkanál langyos lm tej

A lisztet a cukrokkal és sóval elkevertem, hozzáadtam a tejben felfuttatott élesztőt a vaníliakivonatot, a citromhéjat, az olajat és géppel tésztát dagasztattam. A tészta háromnegyedét egy kikent és rizslisztezett, hosszúkás kenyérformába simítottam, rászórtam a csokicseppeket, majd a maradékhoz hozzáadtam a kakaóporokat, és az egy kanál langyos tejet, összekevertem és a másik massza tetejére simítottam.  



30 fokos sütőben duplájára kelesztettem, majd 180 fokon 45 percet sütöttem. Félidőben lekentem joghurtos-olajos keverékkel a tetejét. 

















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.