2016. március 21., hétfő

Kókuszgolyó 3.

Kókuszgolyó 3.
(glutén-laktóz-tojásmentes)




A kókuszgolyóhoz először egy kekszalapot kell készíteni, ezzel sokat nem variáltam a jól bevált linzertésztát vettem alapul. Ettől finomabb keksz nincs. :) 

A kekszet elég nyújtás után felvágni és sütni, mert úgyis darálásra kerül :)

Hozzávalók: 
  • 25 dkg Il Pane di Anna prep. dolci süteményliszt
  • 8 dkg Naturbit mandulaliszt
  • 7 dkg porcukor
  • 1 tk vaníliás cukor
  • kevés bio citromhéj
  • 1 tojásnak megfelelő Loprofin tojáspótló (1 kanál por, 5 kanál vízzel kikeverve) (aki használhat tojást, egy tojást tegyen bele)
  • 11 dkg laktózmentes vaj (Aldi)
A tészta hozzávalóit géppel kikevertettem, türelmesnek kell lenni, mert kicsit nehezen áll össze, de ahogy a zsiradékot felveszi a tészta, szépen alakul. A keverés végén kézzel gombóccá gyúrtam és fél órára hűtőbe tettem pihenni.  

Kinyújtottam és felvágtam a tésztát, nem kell rá sok időt fordítani, csak ahogy sikerül. 

Sütőpapíros tepsibe tettem és 175 fokos sütőben kb. 15-17 percet sütöttem.

Hagytam kihűlni, majd egy késes darálóval ledaráltam kekszmorzsának. 

A kókuszgolyó massza hozzávalói és elkészítése:
(amely eredetije Betti blogjáról származik.)
  • 250 gramm kész gluténmentes kekszalap
  • 125 gramm laktózmentes vaj (Aldi)
  • 150 gramm porcukor
  • 2 evőkanál holland kakaópor
  • 1 tk vaníliakivonat
  • két löttyintésnyi almalé
  • kókuszreszelék
A kekszalapot a többi száraz hozzávalóval és a kockára vágott vajjal elkevertem, majd a vaníliakivonattal és az almalével homogén masszává gyúrtam. Golyókat formáltam belőlük, és kókuszreszelékben megforgattam.
Tálalásig hűtőben tartottam. :)






















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.