2016. március 22., kedd

Kókuszkocka

Kókuszkocka gluténmentesen
(glutén és laktózmentes)



Anyukám régi búzás receptjét vettem alapul ennél a sütinél, gyerekkoromban az ünnepekre mindig ezt sütötte.
A máz, amiben forgattam, viszont nem ugyanaz mint az övé, ugyanis az eredetiben van tej is, nem ennyire csokis mint az enyém, de én ezt jobban szeretem, minden csokis sütiehz ezt a mázat használom, most is azt készítettem el. 

Írom a receptet:

  • 40 dkg Il pane di Anna Dolci gm liszt (én 38 dekát használtam fel végül, sztem ennyi elég volt bele)
  • 1 sütőpor (mivel az Il pane szódabikarbónás, csak fél csomag sütőport tettem bele)
  • 20 dkg cukor
  • 2 tojás
  • 5 dkg laktózmentes vaj
  • 2 dl laktózmentes tej 
  • 2 evőkanál méz 


A cukrot az olvasztott vajjal, mézzel, és a tej felével, plusz a két tojással habosra kikevertem. A sütőport elkevertem a lisztben. A tojásos keverékhez hozzátettem a lisztet és kézi habverővel tovább kevertem és a maradék tejet apránként hozzáadtam. 

Sütőpapíros tepsibe öntöttem és 180 fokra előmelegített sütőben 25 percet sütöttem, középső rácson. 
Anyu receptje 30 percet ír, de tűpróbával ellenőriztem és pont jó volt 25 perc alatt is. Már nagyon színes volt a teteje is. 
Hagytam kihűlni, majd kockákra vágtam.


A csokimázhoz: 
  • 12 kanál víz
  • 12 csapott kanál cukor
  • 8 csapott kanál Tutti holland kakaópor
  • 8 dkg laktózmentes vaj
  • plusz még egy zacskó kókuszreszelék a forgatáshoz 
A vizet a cukorral felfőzöm, mikor felforrt félrehúzom és beleteszem a kakaóport. Csomómentesre keverem és hozzáadom a vajat, azt is olvadásig keverem. 
Kicsit hagyom hűlni, majd beleforgatom a kockákat.
Kókuszreszelékben meghempergetem és kész is. 















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.